Klacht XS4ALL: Traag internet

F. Marks

Xs4all heeft eind vorig jaar de nieuwe abonnementen uitgerold. Daarbij zou ik als bestaande (vdsl) klant automatisch worden overgezet naar een hogere snelheid. Die snelheid zou verhoogd worden tot 40 mbit/s. Na overzetting bleek mijn snelheid echter zelfs lager dan voorheen. Ik heb heel veel email contact gehad met xs4all en iedere keer kreeg ik antwoord van een andere medewerker. De afstand tot de centrale varieert inmiddels van 1100 meter tot 2200 meter volgens xs4all (volgen de verschillende medewerkers).
Maar hoe kan het toch, dat (vooral) telefoon providers hoge snelheden blijven claimen terwijl ze weten, dat de meeste klanten dat nooit zullen halen. Ik haal nog geen 50% van de beloofde snelheid. Tot nu toe is xs4all er niet in geslaagd mijn snelheid permanent omhoog te krijgen. Even is het 26 mbit/s geweest maar na een noodzakelijke herstart van het modem is dat weer in elkaar gezakt tot krap 19 mbit/s

Ik wil dat xs4all nakomt wat ze beloven. 20% afwijking van de beloofde snelheid wil ik accepteren, maar niet meer dan 50%. Als mijn snelheid niet permanent rond de 30 mbit/s uit gaat komen kan ik niets anders doen dan een alternatief zoeken. Maar een financiele compensatie voor mij en al die mensen die met dezelfde (ik noem het maar) wanprestatie te maken hebben zou zeker op z'n plaats zijn. Voor de beste provider van Nederland kan dit toch niet door de beugel.

XS4ALL
    Geachte heer/mevrouw Marks,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT (namens XS4all)
    F. Marks
    Volgens Bruno Bakker van xs4all is DLM aangezet. Dat heeft tot nu als resultaat een snelheid van 23,8 mbit/s. Ver weg nog van de beloofde 40 die ik zeker niet ga halen. Bovendien was DLM al eens aangezet waarna ik tot 26 mbit/s heb gehaald. Die snelheid zakte weer in na een herstart van het modem. Dus stroomuitval mag hierna kennelijk niet meer gebeuren!
    Vreemd ook ,dat ik nu die 26 niet meer haal!

Ook een klacht indienen over XS4ALL?