Opgelost door XS4ALL: Xs4all is over het algemeen een toch wel dure provider

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 306023
Gebruiker
A M J Heuvelmans
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Donderdag 31 mei ontving ik een brief van xs4all. Een verhoging waar ik het NIET mee eens was. Zodoende kon het contract KOSTELOOS worden opgezegd zo stond in de brief. Niets is minder waar want een dag later kreeg ik een mail van xs4all waarin stond dat ze mij een Afkoopsom in rekening brengen omdat dit vroeger is beeindigd dan normaal. Foute boel xs4all; ik mocht het contract weldegelijk eerder beeindigen vanwege verhoging en tevens stond er in de brief dat dit KOSTELOOS was! Zie hieronder de brief van xs4all:

Beste XS4ALL-klant,

U heeft aangegeven over te stappen naar Telfort. We vinden het jammer dat u
daarmee uw abonnement Internet en Televisie van XS4ALL bij ons opzegt. Met
deze e-mail bevestigen wij dat uw abonnement per 2 juli 2018 wordt beëindigd.

Slotnota
Uw huidige contract loopt tot en met 2 januari 2019. Omdat u binnen uw
contracttermijn overstapt, ontvangt u van ons in de slotnota mogelijk een
afkoopsom voor uw lopende contract. Wilt u weten wat de mogelijke afkoopsom
is, dan kunt u contact opnemen met onze Klantenservice.

Mocht u zich bedenken, dan kunt u uw overstap nog tot en met maandag 11 juni
2018 annuleren bij Telfort. Uw huidige XS4ALL-abonnement loopt dan gewoon
door.

Enkele dagen voor uw abonnement wordt beëindigd, ontvangt u een retourdoos
waarin u het bruikleenmodem (en indien van toepassing TV-ontvangers) terug
kunt sturen.

We danken u voor het vertrouwen dat u in ons hebt gehad en misschien tot een
volgende keer.

Als u nog vragen heeft, neem dan gerust contact op met de medewerkers van
onze Klantenservice via 020-398 75 40. Zij zijn bereikbaar op werkdagen van
8.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur. Of mail uw vraag
naar info@xs4all.nl met daarin uw loginnaam amj4, dan kunnen onze collega's
uw vragen sneller beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Gewenste oplossing

Dat xs4all de Afkoopsom ongedaan maakt want opzeggen is in dit geval KOSTELOOS zo staat het in de brief. Ik heb precies gedaan wat in de brief stond en dan moet xs4all zich daar dan ook aan houden!
Geboden oplossing
Excuses aangeboden. De Afkoopsom is niet van toepassing. Ik kan gewoon, zoals het ook in de brief staat, het contract verbreken en dan kosteloos overstappen naar een andere provider. Dank U wel XS4ALL hier voor.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

2 reacties

  1. Auteur
    XS4ALL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Heuvelmans,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT ( namens XS4ALL)
  2. Auteur
    A M J Heuvelmans
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over XS4ALL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen