Opgelost door XS4ALL: Xs4all levert instabiele modems bij een Internet abonnement.

content Opgelost
J.A.K. Blokland

Sinds kort levert Xs4all bij verlenging van je Internet abonnement of ter vervanging van een defecte modem een nieuwe AVM Fritz!Box 7581 Internet modem. In deze geavanceerde modem is o.a. een DECT telefooncentrale voor 6 toestellen en andere voorzieningen opgenomen. In de praktijk blijken deze voorzieningen niet of slechts instabiel te werken: een handset is niet of slechts moeizaam te registreren bij het basisstation en verliest spontaan weer zijn registratie na verloop van enige tijd.
Xs verwijst voor een oplossing naar AVM de leverancier van de modems. AVM ontkent eerst het bestaan van de problematiek maar moet door de overdaad van klachten (zie https://xs4all.gebruikers.eu/forum/) wel (schoorvoetend) in actie komen. Ze kondigen nieuwe firmware aan maar weten nog niet wanneer die beschikbaar komt en of dat dan ook daadwerkelijk een oplossing biedt. De oorzaak zou ook net zo goed instabiele hardware (componenten) kunnen zijn, of zelfs een combinatie van hard- en software oorzaken. Het gerucht gat dat deze firmware misschien nog dit kwartaal beschikbaar komt. Dan zitten sommigen abonnees al 4 maanden te wachten. En dan is het nog niet zeker of ze hiermee ook de oplossing te pakken hebben.

Biedt de betrokken abonnees (tijdelijk?) een vervangende modem aan met voldoende functionaliteit en/of compenseer in de abonnementstarieven.

XS4ALL
    Geachte heer/mevrouw Blokland,

KPN Klantenreacties CMT (namens XS4ALL)
    XS4ALL
    Geachte heer/mevrouw Blokland,

KPN Klantenreacties CMT (namens XS4ALL)

J.A.K. Blokland
De modem is tijdelijk vervangen door een wat ouder, wel werkend type. Als er nieuwe software voor de nieuwste modem beschikbaar komt kan ik hem opnieuw testen. Er wordt tevens een maand telefoonabonnementskosten (€10,00) kwijtgescholden. Overigens blijken er tientallen gebruikers van deze modem te zijn in NL die allemaal problemen hebben. XS4ALL Gebruikers Groep helpdesk fritzbox internet bellen » XS4ALL Modem problemen » Fritzbox staat er bol van, net als het forum op Tweakers.

Ook een klacht indienen over XS4ALL?