Opgelost door XS4ALL: Xs4all levert instabiele modems bij een Internet abonnement.

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 251732
Gebruiker
J.A.K. Blokland
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Sinds kort levert Xs4all bij verlenging van je Internet abonnement of ter vervanging van een defecte modem een nieuwe AVM Fritz!Box 7581 Internet modem. In deze geavanceerde modem is o.a. een DECT telefooncentrale voor 6 toestellen en andere voorzieningen opgenomen. In de praktijk blijken deze voorzieningen niet of slechts instabiel te werken: een handset is niet of slechts moeizaam te registreren bij het basisstation en verliest spontaan weer zijn registratie na verloop van enige tijd.
Xs verwijst voor een oplossing naar AVM de leverancier van de modems. AVM ontkent eerst het bestaan van de problematiek maar moet door de overdaad van klachten (zie https://xs4all.gebruikers.eu/forum/) wel (schoorvoetend) in actie komen. Ze kondigen nieuwe firmware aan maar weten nog niet wanneer die beschikbaar komt en of dat dan ook daadwerkelijk een oplossing biedt. De oorzaak zou ook net zo goed instabiele hardware (componenten) kunnen zijn, of zelfs een combinatie van hard- en software oorzaken. Het gerucht gat dat deze firmware misschien nog dit kwartaal beschikbaar komt. Dan zitten sommigen abonnees al 4 maanden te wachten. En dan is het nog niet zeker of ze hiermee ook de oplossing te pakken hebben.

De oplossing

Biedt de betrokken abonnees (tijdelijk?) een vervangende modem aan met voldoende functionaliteit en/of compenseer in de abonnementstarieven.

2 reacties

  1. Auteur
    XS4ALL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Blokland,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT (namens XS4ALL)
  2. Auteur
    XS4ALL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw Blokland,

    Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT (namens XS4ALL)

Uiteindelijke oplossing

Auteur
J.A.K. Blokland
Datum
Uiteindelijke oplossing
De modem is tijdelijk vervangen door een wat ouder, wel werkend type. Als er nieuwe software voor de nieuwste modem beschikbaar komt kan ik hem opnieuw testen. Er wordt tevens een maand telefoonabonnementskosten (€10,00) kwijtgescholden. Overigens blijken er tientallen gebruikers van deze modem te zijn in NL die allemaal problemen hebben. XS4ALL Gebruikers Groep helpdesk fritzbox internet bellen » XS4ALL Modem problemen » Fritzbox staat er bol van, net als het forum op Tweakers.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over XS4ALL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen