Klacht XS4ALL: XS4ALL verkoopt telefonie op 2 nummers, technisch niet te leveren, trage afhandeling, onbereikbaarheid klantenservice

MTB

Eind november 2013 zijn we benaderd door een verkoper van (of namens?) XS4ALL: of we ook vaste telefonie wilden van hen?
Tot nu toe zijn we bij KPN gebleven omdat de techniek en de praktijk van het internetbellen (VOIP) in de afgelopen jaren nog niet volwassen bleken, gezien alle klachten.
Nadat werd verzekerd dat het tegenwoordig allemaal wèl goed ging, en door onze tot nu toe goede ervaringen met XS4ALL (10 -15 jaar Internet via hen) hebben we uitgebreid besproken of onze situatie overstappen in de weg zou staan.
Dit alles met behoud van 2 van onze nummers en de huidige analoge telefonieapparatuur, en met behoud van kwaliteit. Geen probleem, ik kon het zelf instellen en aansluiten.

Nu, 13 dagen na dato, werkt het nog steeds niet. Ondanks een monteur, die er 60 min. mee bezig is geweest, vele telefoontjes naar en van XS4ALL, testtelefoontjes, uren werk van mezelf, veranderingen in de kabels, een extra modem erbij enz. ZUCHT Alle ellende past niet in 1000 karakters.

Nakomen van het beloofde en door hen zelf bevestigde: telefoon via internet.

XS4ALL
    Geachte heer/mevrouw Boshoven,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT (namens XSall)
    MTB
    Van XS4ALL hebben we nog niets mogen horen. Vandaag zijn we wel gebeld zijn door een dame van KPN, het moederbedrijf.
    KPN kan niet anders dan melden aan XS4ALL dat er een klacht is; maar ja dat weet XS4ALL inmiddels ook wel.
    Twee keer per week kijkt XS4ALL naar de berichten van deze KPN-afdeling.
    Het kan dus nog een hele langdurige kwestie worden, terwijl het zo makkelijk op te lossen moet zijn.
    Voor de zekerheid toch maar een dossier gemaakt voor de advocaat, hopelijk niet nodig .....
    XS4ALL
    Geachte heer/mevrouw Boshoven, De behandelaar van deze reactie zal binnenkort contact met u opnemen. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten op uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    XS4ALL
    Geachte heer/mevrouw Boshoven, Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    MTB
    Na dreigen met juridische stappen en na inschakeling van KPN Klantreacties (via deze site) en de bedrijfsjurist van KPN, verantwoordelijk voor XS4ALL, is er eindelijk een reactie gekomen. We hebben met schema's duidelijk gemaakt wat beloofd was, wat geprobeerd is en wat een oplossing zou zijn: een iets duurder modem (FB 7390 i.p.v. FB 7360). Bij hoge uitzondering kon dit.Prijsverschil voor XS4ALL misschien € 10 of € 20. Daarvoor twee bezoeken Guidion en veel ellende. Het werkt nu ongeveer..
    MTB
    Onvoorstelbaar dat voor een iets duurder modem dit hele circus nodig was. Terwijl we hadden aangeboden bij te dragen in het prijsverschil. Verkoop niet goed op de hoogte van de techniek, geen goede klantenservice, duurt allemaal te lang, geen opschaling naar senior-niveau bij gebleken problemen, zelfs niet als het op juridisch niveau komt. Penny wise, pound foolish. De trots op het @xs4all.nl in onze adressen is wel weg... Jammer, het was altijd een goed bedrijf. Nu nog de extra kosten claimen.