Klacht Yabphones: Beloofde terugbetaling wordt niet gedaan.

Bart Muller

Bij Yabphones in november 2017 een refurbished Iphone 5s gekocht als vervanging van een verloren toestel. Tijdens de besteltijd het verloren toestel terug gevonden en contact opgenomen met Yabphones of de bestelling geannuleerd kan worden. Dit was niet mogelijk maar toestel kon wel (op eigen kosten) geretourneerd worden. Na herhaald aandringen instructies gekregen het toestel op te sturen naar een adres in de UK. Hier zou het gecontroleerd worden. (toestel is niet uit het doosje geweest). Na enige tijd het bericht dat het toestel is opgestuurd naar Hong Kong voor controle. Na weer enige weken aandringen het bericht dat het toestel in orde is en dat er een terugbetaling zou volgen. Dit speelde in november 2017 - januari 2018.

Nu, april 2018, en meerdere reminders later nog steeds geen geld terug, slechts een reactie van Katrin-EU dat er problemen zijn met terugbetalingen en dat ze niet weet wanneer dit is opgelost.
Ik heb hierop gevraagd mijn telefoon te retourneren wat natuurlijk niet gaat gebeuren.

Ik heb sterk de indruk dat Yabphones niet van plan is ooit een terugbetaling te doen en mijn telefoon zal ik ook wel nooit meer terug zien. Schade inclusief verzendkosten €200.

Yabphones is een onbetrouwbare leverancier en ik raad ten sterkste af hier iets te kopen.

Alsnog terugbetaling van het aankoopbedrag

Bart Muller
    We zijn nu een week later. Nog geen reactie gehad.
    Bart Muller
    Op 20 april nog steeds geen reactie van Yabphones. Wat is dit toch een waardeloos bedrijf!
    Ik geef het op.
    Yabphones is niet van plan te reageren.

Wees gewaarschuwd. Koop niets bij deze firma!

Bart Muller
Yabphones heeft nergens op gereageerd. Geld kwijt dus.

Ook een klacht indienen over Yabphones?

2. Stuur een juridische brief