Klacht Yabphones: Beloofde terugbetaling wordt niet gedaan.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 299776
Gebruiker
Bart Muller
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Bij Yabphones in november 2017 een refurbished Iphone 5s gekocht als vervanging van een verloren toestel. Tijdens de besteltijd het verloren toestel terug gevonden en contact opgenomen met Yabphones of de bestelling geannuleerd kan worden. Dit was niet mogelijk maar toestel kon wel (op eigen kosten) geretourneerd worden. Na herhaald aandringen instructies gekregen het toestel op te sturen naar een adres in de UK. Hier zou het gecontroleerd worden. (toestel is niet uit het doosje geweest). Na enige tijd het bericht dat het toestel is opgestuurd naar Hong Kong voor controle. Na weer enige weken aandringen het bericht dat het toestel in orde is en dat er een terugbetaling zou volgen. Dit speelde in november 2017 - januari 2018.

Nu, april 2018, en meerdere reminders later nog steeds geen geld terug, slechts een reactie van Katrin-EU dat er problemen zijn met terugbetalingen en dat ze niet weet wanneer dit is opgelost.
Ik heb hierop gevraagd mijn telefoon te retourneren wat natuurlijk niet gaat gebeuren.

Ik heb sterk de indruk dat Yabphones niet van plan is ooit een terugbetaling te doen en mijn telefoon zal ik ook wel nooit meer terug zien. Schade inclusief verzendkosten €200.

Yabphones is een onbetrouwbare leverancier en ik raad ten sterkste af hier iets te kopen.

De oplossing

Alsnog terugbetaling van het aankoopbedrag

3 reacties

  1. Auteur
    Bart Muller
    Datum
    We zijn nu een week later. Nog geen reactie gehad.
  2. Auteur
    Bart Muller
    Datum
    Op 20 april nog steeds geen reactie van Yabphones. Wat is dit toch een waardeloos bedrijf!
  3. Auteur
    Bart Muller
    Datum
    Ik geef het op.
    Yabphones is niet van plan te reageren.

    Wees gewaarschuwd. Koop niets bij deze firma!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Bart Muller
Datum
Uiteindelijke oplossing
Yabphones heeft nergens op gereageerd. Geld kwijt dus.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Yabphones?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen