Klacht Yamaha: Helaas heb ik buiten verwachting een onbetrouwbare Yamaha Nmax gekocht

Bjorn 78

Zó teleurgesteld in Yamaha Motor Europe Nv. Yamaha Nederland is er blijkbaar niet van gediend als je een klacht wilt indienen. Zo werkt dat niet laat de onvriendelijke telefoniste van Yamaha Nederland weten zonder zich enige moeite te doen om mijn verhaal te horen. Regel het maar met de dealer maar als ik haar laat weten dat deze me naar Yamaha verwijst heeft ze daar geen boodschap aan. Ik kocht 11 maanden geleden een geheel nieuwe Yamaha. Deze keuze omdat ik het in het verleden als een betrouwbaar merk had ervaren, er kan natuurlijk altijd een model de fabriek ontglippen wat allerlei vage klachten en defecten heeft, nu heb ik het gevoel dat ik nét die ene te pakken heb. In de 11 maanden die ik de Yamaha in bezit heb staat hij nu al voor de 5e keer bij de dealer. Klachten zoals o.a. niet reageren op de startknop, de oorzaak is blijkbaar niet te achterhalen gezien ik hier met enige regelmaat last van heb maar hiervoor is de motor al twee keer eerder bij de dealer geweest. Motorblok reparatie doordat er een spanketting in het motorblok geknapt was, dit bleek een uitdagende reparatie waardoor ik de Yamaha wederom ongeveer twee weken kwijt was. Een kromme schijfrem vervangen waarvan heel voorzichtig gesuggereerd werd of ik dit zelf schuld zou zijn, deze is twee weken geleden vervangen maar staat nu alweer met dezelfde klachten voor reparatie bij de dealer. De klachten en defecten blijven zich voordoen en de dealer doet zijn best om het allemaal bij te houden, maar kom op Yamaha, het is een nieuwe motorscooter met de eerste mankementen toen hij net uit de "verpakking" was. Gezien het in en rondom Amsterdam mijn belangrijkste vervoersmiddel is ben ik bang dat ik binnenkort echt weer ergens kom stil te staan en dat dan de hoge reparatiekosten voor mijn eigen rekening zijn gezien de garantie over een paar weken verloopt. Zo is Yamaha er dan van af, al hoop ik nog steeds op een wonder dat er een passende oplossing gaat komen door Yamaha. Mijn vertrouwen en gevoel van veiligheid op de weg op dit model zijn eigelijk wel verdwenen. Erg jammer...

Als allereerst zou ik graag serieus genomen worden zodat ik niet het gevoel heb aan het lijntje gehouden te worden. Ik heb bewust gekozen en geld uitgegeven voor een nieuwe motorscooter zodat ik me de eerst jaren zorgeloos en moeiteloos kan verplaatsen. Dit is zeker niet het geval nu. Ik heb geen vetrouwen in de motorscooter waardoor ik me minder vrij kan verplaatsen daarnaast voel ik me niet veilig op de Yamaha. Graag een oplossing samen met Yamaha voor compensatie of vervangend product.

Wij vinden dat Yamaha hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Yamaha?