Klacht Yarden Uitvaartverzekeringen: Bezwaar tegen de nieuwe voorwaarden van de natuirapolis

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 375195
Gebruiker
Waterlanders2019
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Vandaag een brief ontvangen van Yarden dat vanaf 2020 extra betaalt moet worden voor mijn dochters crematie, ondanks de naturapolis.
Ik dacht toch echt dat AVVL mij deze polis in 1992 verkocht had onder het motto: dan heeft uw dochter in de toekomst er geen omkijken meer naar, en natura is en blijft natura, dus Yarden moet de diensten verlenen die ik heb gekocht. Je sluit toch niet voor niets een VERZEKERING af.
Wat blijft er nog van de naturapolis over, over 50 jaar alleen nog de kist en de rest moet je zelf maar betalen.
Het blijkt dat Yarden beter voor zijn aandeelhouders is dan voor zijn klanten die ze nu voor alles laten opdraaien.
Ik heb het gevoel dat ik nu met woekerpolis zit, want in 2007 was de waarde hoger dan nu aangegeven wordt in de brief.

DE OPLOSSING
Dat alles wat in de voorwaarden van de naturapolis staat nagekomen dient te worden. Daarvoor is er in 1992 een verzekering afgesloten.

De oplossing

Dat alles wat in de voorwaarden van de naturapolis staat nagekomen dient te worden.

3 reacties

  1. Auteur
    Waterlanders2019
    Datum
    Nog geen reactie van Yarden ontvangen.
    Gaan ze nog wel reageren
  2. Auteur
    Yarden Uitvaartverzekeringen
    Datum
    Bedankt voor uw bericht. in 2007 is de omzetting niet volgens de voorwaarden gedaan. Feitelijk is het pakket dus altijd van kracht geweest. U heeft dus het pakket zoals u destijds had afgesloten. Voor de voorwaarden en het pakket van diensten en producten verwijzen wij u graag naar Mijn Yarden en de brief die wij hebben gestuurd.
  3. Auteur
    Yarden Uitvaartverzekeringen
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Wij hebben telefonisch contact met u gehad en hopen dat uw vraag naar tevredenheid is beantwoord.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Waterlanders2019
Datum
Uiteindelijke oplossing
Een meneer van Yarden heeft telefonisch contact met mij opgenomen. We hebben een goed gesprek gehad en heb mij duidelijk uitgesproken hoe ik erover denk. Tot een oplossing zijn wij niet gekomen, Yarden blijft zijn standpunt over de genomen wijzigingen en ik blijf bij mijn bezwaar tegen de genomen wijzigingen. Ik blijf de situatie volgen, mochten er toch nog nieuwe uitgangspunten naar voren komen dan zal ik opnieuw bezwaar aantekenen.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Yarden Uitvaartverzekeringen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen