Klacht Yarden Uitvaartverzekeringen: Mijn oude koopsom/naturaverzekering wil ik behouden . Deze blijft zoals bij aanvang is afgesproken.

Mijn Klacht:
In 2007 hetzelfde geintje uitgehaald. De naturapolis werd omgezet naar sommenpolis. Na klacht bij Kifid (Ik behoorde bij de eerste 400 mensen die bezwaar gemaakt hebben bij Yarden en Kifid).
De naturapolis bleef met terugwerkende kracht gelden met de oude rechten. Nu 12 jaar later wederom door Yarden de naturapolis omgezet in een naturasommenpolis.
Ik ben het niet eens met deze eenzijdige wijziging.
Ik sta op het aanhouden van mijn oude koopsom/naturapolis met oude rechten.
Gewenste Oplossing:
Mijn oude koopsom/naturapolis blijft geldig.
Afkoopwaarde is een lachertje.

Gewenste Oplossing:
Mijn oude koopsom/naturapolis blijft geldig.
Afkoopwaarde is een lachertje.

Yarden Uitvaartverzekeringen
    De omzetting is in 2007 niet volgens de voorwaarden gedaan. U behoudt het pakket van diensten en producten zoals u dat oorspronkelijk heeft afgesloten. U vindt alle gegevens terug in uw persoonlijke Mijn Yarden. U vindt daar ook de Poliscalculator waar u kunt bekijken wat er in uw pakket is opgenomen.
    Gebruiker1562786647
    Yarden U heeft een nietszeggend antwoord gegeven.Mijn natura/polis wil U als nog omzetten naar een sommen/polis. In 2007 probeerde U dat ook de Kifid gaf U toen het advies om mijn natura/polis zeker bij een koopsom/polis te laten behouden .U heeft mij per brief laten weten in 2007 dit op te volgen en ik behoefde niets bij te betalen .Wat is hier dan niet volgens de wet gegaan? Volgens de Poliscalculator zou ik nu al duizenden Euro’s bij moeten betalen . Nee U kunt er een andere naam aan geven maar het is volgens de brief van 1 juli 2019 nu toch echt een totaal ander product dan dat ik bij U gekocht heb.Een aangetekende brief naar U verstuurd en brief naar de Kifid is in de maak.Het feit dat U een hogere buffer mag hebben en van de natura polissen afwilt is niet het probleem van de klant.Ik heb U jaarverslagen bekeken en U heeft voor dit probleem al geld opzij gezet. Nee zet dan minimaal de som op de polis wat een begrafenis nu anno 2019 bij Yarden kost en niet zogenaamd pas per 01-01-2020 de gestegen kosten verhogen.En nog even volgens U mag ik geen bezwaar maken, nou ik leef nog steeds in een democratisch land.In 2007 heb ik ook een tweedekamerlid om advies gevraagd en die was het toen roerend met mi eens vr groet
    Yarden Uitvaartverzekeringen
    Wij zullen uw brief zo spoedig mogelijk beantwoorden.

Gebruiker1562786647
Geen,nietszeggend antwoord,niet toegeven door Yarden dat van de natura polis wederom een sommen polis is gemaakt.Zie mijn boven staande tip.Tip is op forum radar Yarden is men hier ook mee bezig.en er staan waardevolle dingen op

Ook een klacht indienen over Yarden Uitvaartverzekeringen?