Klacht Yarden Uitvaartverzekeringen: Naturapolis onterecht omgezet in sommenverzekering.

sad Niet opgelost
F.A. Sixma

Mijn moeder, mijn broer, mijn zus en ik hebben allen een Naturaverzekering bij AVVL waarvan de gekozen premieduur in 1993 is voleindigd. Wij komen er nu achter dat Yarden deze polissen eenzijdig heeft omgezet naar een sommenverzekering.
Wij zijn het hier niet mee eens.
Wij hebben nooit een zogenaamde "keuzebrief" ontvangen van Yarden.

De sommenverzekering weer omzetten in een naturapolis met dezelfde rechten en voorwaarden als die van de AVVL-polis.

F.A. Sixma
Ik heb een brief gekregen met een heel verhaal dat niet in zijn geheel valt te uploaden. Het einde van de brief luidt: Als u kiest voor het herstel van uw oude polis, blijft u de huidige polis via de post ontvangen. Administratief is herstel van de oude polis namelijk niet mogelijk. Om u dit keuzerecht te verlenen, hebben wij een schriftelijk verzoek van u nodig met polisnummer en uw handtekening. U kunt dit sturen naar: Yarden Verzekeringen nv, Postbus 101 18, 1301 AC Almere. U kunt het ondertekende verzoek ook e-mailen en deze sturen naar: klantenservice@yarden.nl. Vermeld u daarin dat u de oude pakketverzekering wilt laten herstellen. U ontvang dan een "Keuzebrief" die u als bewijs van uw keuzerecht bij uw huidige polis kunt bewaren. Dus nu ga ik een ondertekend schriftelijk verzoek e-mailen naar Yarden.

Ook een klacht indienen over Yarden Uitvaartverzekeringen?