Klacht Yarden Uitvaartverzekeringen: Yarden doet er alles aan om zijn beloftes uit de jaren 80 niet na te hoeven komen

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 376178
Gebruiker
teleurgestelde
Datum
7 reacties

Details

De klacht

DE KLACHT
Deze klacht dien ik voor de tweede keer in omdat Yarden helaas niet reageert.
Yarden veranderd weer de uitvaartverzekering wanneer wordt dit een halt toegeroepen. Wij hebben 3 naturaverzekeringen die omgezet worden naar een geld bedrag wat lager is dan 10 jaar geleden. 1 verzekering is al 38 jaar betaald en heeft aardig wat rente opgeleverd aan de andere 2 betaal ik nog. De premie blijven ze zonder verandering gewoon afschrijven. Afgesloten bij de AVVL. Je mag de polis afkopen voor een aalmoes. Dit alles zorgt ervoor dat ik mijn vertrouwen in Yarden begin te verliezen. Dit is namelijk niet de eerste keer dat ze onder hun verplichtingen uit willen komen.

De oplossing

DE OPLOSSING
Het bedrijf moet zich houden aan de afspraken die gemaakt zijn bij het afsluiten van de begrafenisverzekering. Klanten moeten dat namelijk ook.
De afkoopregeling klopt totaal niet. Het bedrag is veel te laag. Yarden wil toch de regels veranderen en naar mijn idee moeten ze mij dan uitkopen voor minimaal de huidige waarde of meer. Ik voel me bestolen en bedrogen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Yarden Uitvaartverzekeringen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

7 reacties

  1. Auteur
    Yarden Uitvaartverzekeringen
    Datum
    Is het mogelijk dat wij met u hierover volgende week telefonisch contact opnemen?
  2. Auteur
    teleurgestelde
    Datum
    Ja hoor. Graag op maandag of vrijdag want op de andere dagen werk ik.
  3. Auteur
    Yarden Uitvaartverzekeringen
    Datum
    U wordt door ons teruggebeld.
  4. Auteur
    teleurgestelde
    Datum
    Tot nu toe niets gehoort. Net 25 minuten in de rij gehangen en een telefoniste gesproken die mijn telefoonnummer heeft genoteerd. Ik hoop nu dat u mij morgen kan bellen en niet pas volgende week. Ik zou het namelijk erg fijn vinden dar dit op kort termijn wordt opgelost.
  5. Auteur
    teleurgestelde
    Datum
    Tot nu toe niets gehoort. Net 25 minuten in de rij gehangen en een telefoniste gesproken die mijn telefoonnummer heeft genoteerd. Ik hoop nu dat u mij morgen kan bellen en niet pas volgende week. Ik zou het namelijk erg fijn vinden dar dit op kort termijn wordt opgelost.
  6. Auteur
    teleurgestelde
    Datum
    Tot nu toe niets gehoort. Net 25 minuten in de rij gehangen en een telefoniste gesproken die mijn telefoonnummer heeft genoteerd. Ik hoop nu dat u mij morgen kan bellen en niet pas volgende week. Ik zou het namelijk erg fijn vinden dar dit op kort termijn wordt opgelost.
  7. Auteur
    Yarden Uitvaartverzekeringen
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Wij hebben telefonisch contact met u gehad.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
teleurgestelde
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er is geen oplossing geboden en verwijzen mij naar verzekeringsvoorwaarden, die met de nieuwe polissen met nieuwe polisnummers zijn meegestuurd en die volgens hun van de AVVL zijn zoals ze waren tijdens het afsluiten van de verzekeringen. Daarnaast heb ik een brief met rechten. Onderaan dit document staat: De AVVL garandeert de volledige verzorging en bekostiging van de hier genoemde 17 punten.Waarom nieuwe polissen met andere polisnummers toesturen? Hoe kan je jezelf en je naasten nog goed verzekeren als de verzekeringen zomaar alles mogen veranderen . Kan je dan echt niemand meer vertrouwen . Door deze belachelijke verandering komen veel mensen in problemen want niet iedereen is nog in staat om zich bij te verzekeren. Vanaf een bepaalde leeftijd kan dat niet eens meer.Wan-neer wordt dit een halt toe geroepen want wanneer willen ze het weer wijzigen eerst in 2007 toen heeft de Ombudsman Financiële Dienstverlening (KIFID) zich ermee bemoeit en in 2019 hebben we het gezeur weer!!!
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Yarden Uitvaartverzekeringen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen