Klacht Yarden Uitvaartverzekeringen: Yarden verandert eenzijdig de contractvoorwaarden van de uitvaartverzekering

Roos

Vandaag een brief ontvangen van Yarden dat ik vanaf 2020 extra moet betalen voor mijn begrafenis, ondanks mijn naturapolis. Reden: Yarden verkeert financieel in zwaar weer. De brief suggereert ook nog dat ik daar medeschuldig aan ben ‘een belangrijke oorzaak...is dat en zeer veel andere polishouders nog steeds een pakketpolis blijken te hebben’
Wauw, ik zou me bijna schuldig gaan voelen. Ik dacht toch echt dat Yarden/AVVL mij deze polis verkocht had onder het motto: dan heeft u er geen omkijken meer naar. Nu de bedrijfsvoering blijkbaar wat beroerd heeft uitgepakt, geen onverwachte zaken maar gewoon kostenstijgingen, mogen wij gaan bijleggen. Dat heet volgens mij rechtsonzekerheid en dat mag niet. Omdat we met velen zijn, blijkens de brief, moeten we toch een vuist kunnen maken tegen dit bedrijf dat nu al voor de zoveelste keer probeert de consument te laten opdraaien voor haar eigen fouten? Verzekeren doe je meestal tegen zaken die (gelukkig) maar zeer zelden voorkomen in een mensenleven. Dat geldt niet voor een uitvaartverzekering, dood gaan dien we echt allemaal. Heel voorspelbare bedrijfsvoering dus, lijkt mij!

De voorwaarden nakomen dus gewoon mijn begrafenis betalen zoals omschreven in de polisvoorwaarden

Roos
    Yarden heeft tot op heden niet gereageerd. Ik heb inmiddels een brief gestuurd aan de klantenservice van Yarden waarin ik afstand neem van de inhoud van de mij door hen gestuurde brief en eis dat zij de voorwaarden van de polis naleven en dit schriftelijk binnen 14 dagen aan mij bevestigen.
    Yarden Uitvaartverzekeringen
    Bedankt voor uw bericht. Wij wachten uw brief af en zullen zo spoedig als mogelijk hierop antwoorden.

Roos
Ik heb de brief allang verstuurd en Yarden reageert met: wij wachten uw brief af. Ik ben bang dat ik in een loop terecht ben gekomen. Yarden reageer!

Ook een klacht indienen over Yarden Uitvaartverzekeringen?