Klacht Yellowbrick: Betalen voor niet parkeren

L.G. Hofmann

Op 8 mei heb ik om 11.10 in Leiden geprobeerd met Y te parkeren. Mijn eerste telefoontje verliep zo traag zodat ik na 55 de verbinding verbrak. Mijn tweede telefoontje om 11.11 verliep al niet beter zodat ik na 23 seconden de verbinding verbrak. Ik heb toen maar bij de meter betaald.
Vervolgens krijg ik een factuur voor parkeren in Rotterdam op 8 mei van 11.10 t/m 23.00 voor € 39,50. Naar zeggen van Y hen ik in Leiden een zonecode van Rotterdam ingevoerd. en deze transactie niet afgesloten. Dat verkeerd invoeren is natuurlijk mogelijk.
Y stelt dat de transactie niet afgesloten is. Dat kan alleen als de computer dit aangeeft!
Naar mijn mening is van een transactie geen sprake geweest. Ik heb niets bevestigd. Was het contact zover gekomen dan had ik die - met als plaats Rotterdam - ongetwijfeld gecanceld.
Inmiddels zijn al talloze mailtjes over en weer gestuurd. Zonder resultaat.
Bewijs van de betaling bij de parkeermeter in Leien van mijn telefoontjes zijn bekend bij Y.

Creditering van de factuur

Yellowbrick
    Beste klant,

Zoals wij u reeds eerder uitlegden heeft u zelf een transactie gestart in de gemeente Rotterdam. Dat u daarbij in Leiden stond is van ondergeschikt belang, aangezien het er niet toe doet waar u zich bevindt als u een transactie start. Er is een duidelijke bevestiging van het starten van de transactie uitgesproken door de computerstem. We zien vervolgens wel een gesprek waarmee u wellicht bedoelde de transactie weer te stoppen, maar deze opdracht is tijdens dat gesprek niet gegeven, voordat u de verbinding verbrak. Helaas is deze transactie dus niet meer gestopt en is deze hierdoor doorgelopen tot aan het einde van het betaald parkeren.
    Om deze reden zijn wij genoodzaakt om de transactie in rekening te brengen. Yellowbrick dient deze transactie namelijk ook weer in zijn geheel af te dragen aan de gemeente.

Overigens bieden wij een SMS Reminder Service, die een seintje kan geven wanneer uw transactie na een bepaalde tijd nog steeds loopt. We zien dat u hiervan geen gebruik maakte.

Yellowbrick webcare
    L.G. Hofmann
    Dank voor uw reactie.
    Als gevolg van het lange wachten heb ik de verbinding verbroken. Er is dus nooit een transactie tot stand gekomen.
    Dat uw systeem schijnbaar blijft doorwerken is uw probleem. probleem. Ik raad u aan - met onze correspondentie - contact te zoeken met de gemeente Rotterdam om uw afdracht te kunnen cancelen.
    En verder. Erg onvriendelijk om de deurwaarder een briefje te laten schrijven zonder aanmaning of aankondiging vooraf.
    Vriendelijke groet,
    Louis Hofmann

Ook een klacht indienen over Yellowbrick?