Klacht Yellowbrick: Te veel betaald door storing in app bij Yellowbrick, maar die corrigeert dit niet en is niet bereikb

J. Sevink

Op 4 april 2022 parkeerde ik in Amsterdam bij mijn zoon om 9.28 uur. Ingebeld bij Yellowbrick - klantnummer 233129, zoals altijd. Na 1 uur vertrokken wij weer (mijn vrouw en ik). Bij het uitbellen/afmelden gaf de app problemen. Ik kreeg slecht of geen verbinding, de verbinding brak plotseling af of geluid stopte. Op een gegeven ogenblik dacht ik dat het gelukt was. In totaal 13 keer gebeld naar het standaard Yellowbrick nummer, - 088 2742536 - waarvan 5 keer door KPN is geregistreerd - dan kennelijk wel gelukt. Simpel te bewijzen via de KPN registratie van het bellen met mijn mobiel - een kopie daarvan heb ik al naar Yellowbrick gestuurd.
Vervolgens krijg ik een rekening - gedateerd op 30-04-2022 - voor parkeren tot 23.59 uur, groot € 54. Kortom, het uitbellen was dus niet gelukt.
Kontakt met Yellowbrick gezocht. Eerst via mail: het blijkt uit de retourmail dat er veel fout is gegaan door invoeren van een nieuwe app op 3 april - de dag ervoor - met als gevolg grote storingen. Mij wordt geduld gevraagd maar de zaak wordt opgelost. Inmiddels 3 maanden verder is er niets gebeurd: ik heb meerdere mails gestuurd, krijg telkens dezelfde stnadaardreactie per mail terug (er waren problemen en het is daardoor erg druk) en bellen met de klantenservice is feitelijk onmogelijk: 1x gelukt: de juffrouw begreep de situatie volledig, maar mocht geen beslissingen nemen en zou het aan haar 'baas' voorleggen. Echter geen enkel resultaat. Meerdere keren langdurig bellen levert niets op. Ze zijn simpelweg niet telefonisch bereikbaar.
Yellowbrick werkt nu samen/is overgenomen door de ANWB, van wie ik ook de factuur krijg - op naam van de ANWB - maar die weigert iedere verantwoordelijkheid te nemen en verwijst naar Yellowbrick, en Yellowbrick reageert niet op mails, is telefonisch niet bereikbaar en doet niets. Wat moet ik nu doen? Kan de Consumentenbond hierin iets betekenen voor mij, bijvoorbeeld via de bekende stekeligheden?

Mij laten weten hoe ik dit moet aanpakken, maar liever nog via 'stekeligheden' de zaak oplossen, want ik denk dat het mij niet lukt.

J. Sevink
    Ik snap niet waarom Yellowbrick gewoon niet reageert. Ik gebruik hun diensten al vele jaren en tot dusverre nooit problemen, maar nu geven ze gewoon niet thuis

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Yellowbrick?