Klacht Youfone Nederland: blokkering

Klachtnummer
# 175377
Gebruiker
Richardvan der gronde
Datum
4 reacties

Details

De klacht

zaterdag is de telefoon van mijn zoon gestolen, vrienden hadden hem voor de grap ergens neergelegd. dus gestolen. de volgende ochtend komt mijn zoon (15) dat melden. ik kijk op youfone ik zie dat er 18 minuten is gebeld en dat klopt ook mijn zijn belgedrag. ik dacht dan blokkeer ik hem niet dan komt de telefoon boven water. een uur later stond het bedrag op 30 euro. snel geblokkeerd, daarna een paar uur later stond het bedrag op 150 euro. of de blokkering is niet goed. of de kosten zijn al gemaakt voordat ik dat kon zien. YOUFONE zegt er niks mee te kunnen doen. op de vraag of dan bv de belminuten weer op nul gezet kunnen worden zodat mijn zoon de telefoon wel zou kunnen gebruiken. dat schijn ook niet te kunnen. weinig klantvriendelijk. mijn zoon van 15 kan echt niet die bedragen ophoesten.

De oplossing

als ik een goede reactie krijg van YOUFONE en een duidelijke uitleg en dat mijn zoon met een nieuwe simkaart weer opnieuw de maandminuten krijgt. het kwijtschelden van de gemaakte kosten

4 reacties

  1. Auteur
    Youfone Nederland
    Datum
    Geachte heer van der Gronde,

    Dat is vervelend om te horen. Wij zien dat de simkaart via My Youfone is geblokkeerd op 3-7-2016 om 16:51:15. Na dit tijdstip kan er geen verbruik meer hebben plaatsgevonden. U kunt dit volgende maand controleren in de specificatie welke u ontvangt over het verbruik van juni.
    De lopende kosten kunnen een achterstand hebben van 24-48 uur. Het verbruik wat plaatsvindt op de simkaart wordt namelijk door KPN geregistreerd en vervolgens aan ons doorgegeven.
    Wij zullen nagaan of er een mogelijkheid is om de blokkade op te heffen zodat uw zoon weer gebruik kan maken van de nieuwe simkaart. U ontvangt hierover antwoord per mail.

    Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Team Youfone
  2. Auteur
    Richardvan der gronde
    Datum
    de oplossing mbt de belminuten is goed maar het blokkeren daar heb ik geen antwoord op gekregen. mijn zoon heeft niet eerder kunnen blokkeren toen ik blokkeerde stond het bedrag op 40 euro daarna uiteindelijk rond de 150 dat kan hij niet zelf betalen.
  3. Auteur
    Youfone Nederland
    Datum
    Geachte heer van der Gronde,

    Zoals aangegeven zien wij dat de simkaart is geblokkeerd. Het verbruik dat erbij is gekomen kan verbruik zijn van vóór de blokkade.

    Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Team Youfone
  4. Auteur
    Richardvan der gronde
    Datum
    geen goed antwoord, sturen je met allerlei informatie het riet in.

Ook een klacht indienen over Youfone Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen