Klacht Youfone Nederland: EU bundel wordt in rekening gebracht, terwijl je Nederlandse bundel in de EU geldig is

CindyH

Youfone heeft een nieuwe regeling: vanaf 1 juli 2017 kan je in Europa gebruik maken van je bundel. Dat betekent dat je bundel in Europa geldig is en net zoveel kan internetten en bellen in de EU als je in Nederland kan. Nu blijkt, als je je EU bundel niet hebt uitgezet (die bundel staat bij mij standaard aan), dat je dan gewoon de kosten voor de EU bundel doorbetaalt als je in het buitenland bent. En dat terwijl ik gratis onbeperkt kan bellen en ik bij lange na niet over mijn datalimiet heen gegaan ben in het buitenland. Ik zou het fair vinden als de kosten voor de EU bundel in rekening gebracht werden, mocht je over je Nederlandse bel- en datalimiet heen gaan. Niet op voorhand al kosten voor de EU bundel in rekening brengen, terwijl iemand daar helemaal geen gebruik van maakt.

Ik zou graag zien dat de kosten voor de EU bundel, waar ik immers geen gebruik van heb gemaakt, werden gerestitueerd.

CindyH
Geen. YouFone verschuilt zich achter het feit dat ik zelf actief de eu bundel had moeten uitzetten. En dat terwijl ik er helemaal geen gebruik van heb gemaakt, want ik ben netjes binnen met Nederlandbundel gebleven (die nu immers geldig is in de EU). Mijn zoon attendeerde mij op de EU bundel. "Misschien handig om m uit te zetten. Je weet maar nooit of een provider probeert er een slaatje uit te slaan." Het lijkt erop dat hij gelijk had. Of toch niet?

Ook een klacht indienen over Youfone Nederland?