Klacht Youfone Nederland: Extra 2,50 euro bij Eindeloos bellen

Klachtnummer
# 128887
Gebruiker
Jvkessel
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Ik heb dezelfde klacht over misleiding door Youfone. Ze sturen me de factuur net rond de 14 dagen bedenktijd, deze is gedateerd op 15 september. Hieruit blijkt dat ze voor laagverbruik 2,50 euro extra per maand in rekening brengen. Dit is een vorm van misleiding, en dat maakt de overeenkomst niet geldig. Bij het bestelscherm wordt dit namelijk ook niet aangegeven. Ik heb wel gelezen over het laagverbruik, maar was in de veronderstelling dat dit ingaat zodra je over de belbundel heengaat. Dat is ook logisch, je betaalt dan 2,50 euro per extra 50 MB. Ik ging ervan uit dat daar de 2,50 euro extra voor was. De truc die men toepast is dat je behalve op de internetbundel (ik wilde dit gebruiken voor mijn iPad) automatisch ook inschrijft op Eindeloos bellen. Dit is bij mij echter maar 0 euro per maand. Ik moet volgens Youfone nu dus minimaal 8,50 euro betalen voor een internetbundel die feitelijk maar 6 euro per maand kost. Ik voel me dus misleid door Youfone. Dit is geen leuk bedrijf meer

De oplossing

Geen laagverbruik of intrekken van overeenkomst. Mijn voorkeur gaat uit naar het laatste. Mijn ervaring met bedrijven is dat ze liever geen contact hebben met fatsoenlijke burgers.

3 reacties

  1. Auteur
    Youfone Nederland
    Datum
    Geachte heer van Kessel,

    Bedankt voor uw bericht.

    De facturen worden altijd rond het midden van de maand verstuurd. Wij versturen deze niet expres net buiten uw bedenktermijn van 14 dagen.
    Wanneer u de bundel Youfone Eindeloos heeft worden er inderdaad administratiekosten in rekening gebracht wanneer het min/SMS verbruik lager is dan 10,00 Euro per maand. Dit wordt op meerdere plekken op onze website aangegeven. Het spijt ons indien dit niet duidelijk was voor u. Data-only abonnementen bieden wij helaas niet meer aan, u dient dus altijd een belbundel bij uw databundel af te sluiten. Annuleren is alleen mogelijk binnen de bedenktermijn van 14 dagen, helaas is dit dus niet meer mogelijk. Onze excuses voor het ongemak.

    Met vriendelijke groet,

    Team Youfone
  2. Auteur
    Jvkessel
    Datum
    Ik heb veel sneller dan hier bericht ontvangen van Youfone op mijn schriftelijk aan hen gerichte klacht. Daarin zegt Youfone iets heel anders, namelijk dat het contact alsnog per 30-9-2015 wordt beëindigd. Ik wacht nu af of Youfone zich aan deze toezegging houdt.
  3. Auteur
    Youfone Nederland
    Datum
    Geachte heer van Kessel,

    U mag het bericht aanhouden wat wij op 17-9-2015 naar u hebben verzonden per mail.

    Wij hopen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld.

    Met vriendelijke groet,

    Team Youfone

Ook een klacht indienen over Youfone Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen