Klacht Youfone Nederland: factuur in termijnen betalen

# 191994
anoniem

In mijn eerste maand bij youfone zat ik 120 euro over mijn 5000 mb bundel heen. YF heeft namelijk geen auto. stop zoals bijv. Vodafone. Zit je bij Vodafone buiten je bundel dan wordt het internet trager, verder betaal je niets extra's dan je pakket. Ik wilde toen een klacht indienen omdat dit niet duidelijk werd aangegeven, ook ontving ik geen sms of mail om mij erop te attenderen dat ik over mijn bundel was. A la. Ik liet het voor wat het was.
Echter ben ik nu wederom over mn bundel heen. Dit keer door eigen schuld. Na een maand vakantie vergat ik mijn bundel om te zetten. Er staat nu een bedrag van 140 open. Ik vroeg of ik dit in termijnen kon betalen. Ik was echter verplicht om eerst €80 over te maken en anders werd dit doorgestuurd naar een incasso bureau. Ik kan het bedrag in 4/5 termijnen betalen echter weigert youfone mij tegemoet te komen terwijl de termijnen uiteindelijk gelijk zijn met of zonder een voorschot van €80.

Ik zou graag het bedrag van €140 euro in 4/5 termijnen betalen.

Youfone Nederland
    Beste meneer/mevrouw Ramos,

Normaal gesproken kun je bij ons geen betalingsregeling treffen. Ik heb echter toch een uitzondering voor je kunnen maken en je een aanbod gedaan voor een betalingsregeling. Het spijt mij dat dit niet de betalingsregeling is waarop jij gehoopt hebt, maar ik kan helaas geen ander aanbod doen.

Als je alsnog gebruik wilt maken van de aangeboden betalingsregeling hoor ik het graag.

Loes
    anoniem
    Er wordt aangegeven dat ik 80 euro vooraf moet betalen waarna ik het overige bedrag in termijnen kan betalen. Uiteindelijk kom we op hetzelfde aantal termijnen uit. Waarom kan het termijnbedrag dan niet gewoon eerlijk verdeeld over de maanden?

Wordt het naar een incasso doorgestuurd dan duurt het geen 4/5 maanden maar een jaar voordat jullie het gehele bedrag missen. En je loopt een extra klant mis. Ik snap niet zo goed wat het probleem hier is en waarom jullie alles zo moeilijk maken.
    Youfone Nederland
    Beste meneer/mevrouw Ramos,

Wij hebben niet aangeboden dat je eerst 80,00 Euro moet betalen en dat je het overige bedrag in termijnen kunt betalen. Wij hebben het volgende aangeboden:

Ja, een betalingregeling is mogelijk. Dit kan door een bedrag van € 80 te doen naar IBAN nummer ten name van Youfone Nederland, onder vermelding van het ticketnummer & telefoonnummer binnen 5 dagen. Het restant deel zal op de factuur in november in rekening worden gebracht.

Wij hanteren geen termijnen. Daarbij kun je als klant een bedrijf nooit verplichten om een betalingsregeling te treffen. Daarbij ga je deze maand ook weer buiten je bundel en zul je hiervoor ook weer worden gefactureerd volgende maand.

Wij kunnen de aangeboden betalingsregeling met je treffen, geen andere.

Loes
    anoniem
    Er wordt nergens een compromis gesloten om mij als klant tegemoet te komen. Youfone (de klantenservice medewerker) houdt voet bij stuk. Jammer want niet iedereen heeft het altijd breed en niet iedereen kan onverwachtse bedragen in 1 keer betalen. Daarnaast heb ik zelf ook nooit een sms'je mogen ontvangen dat ik over mijn bundel zal. Er wordt duidelijk vrij weinig rekening gehouden met de consument. Het lijkt erop dat Youfone slechts geïnteresseerd is in snel centen verdienen.

anoniem

Ook een klacht indienen over Youfone Nederland?