Klacht Youfone Nederland: Foutieve afronding belminuten, gevolg niet meer kunnen bellen/SMS'en

Klachtnummer
# 137567
Gebruiker
José
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Sinds jan 2015 heb ik een abonnement bij Youfone. Facturen over januari en februari bleken niet te kloppen. Gesprekken werden afgerond naar boven op 2 min. Hierdoor werd ruim 25% minuten teveel in rekening gebracht. Uiteindelijk gaf Youfone de fout toe en beloofde ze het bedrag €30,60 te crediteren.
Het bedrag is echter in delen opgeknipt, waardoor ik nog steeds €4,89 tegoed heb.

In sep heeft hetzelfde probleem voorgedaan. Belminuten werden weer foutief afgerond. Volgens Youfone had ik 287 min verbruikt, terwijl dit er werkelijk, 233 waren. Het gevolg was dat ik de laatste paar dagen geen gebruik meer heb kunnen maken van mijn belbundel (als gevolg van een belplafond van €10,-) en dat terwijl ik in werkelijkheid nog 17 min tegoed had. Hierdoor werd €11,10 teveel in rekening gebracht.

Ik heb contact opgenomen met Youfone, maar Youfone ging niet in op mijn verhaal en verwees naar Directpay. Op 21 okt werd mijn mail doorgezet naar de TD, maar daarna niets meer vernomen.

De oplossing

- Een inhoudelijke reactie
- Compensatie voor het feit dat ik 2 dagen onterecht ben afgesloten. Excuses heb ik in een eerder stadium al aanvaard, maar heeft voor weinig verbetering gezorgd. Youfone schreef op 29 mei 2015: "Een aantal maanden geleden hadden wij helaas problemen in de afronding. Gesprekken werden onterecht afgerond op 2 minuten in plaats van 1 minuut. Dit probleem is echter alweer een aantal maanden verholpen, dit zal niet meer voorkomen. Onze excuses nogmaals voor het ongemak."
- €4,89 + €11,10 = €15,99 in één deel crediteren. Dus niet wederom in porties opknippen, zodat het geld over een halfjaar nog niet teruggestort is.
- Mijn abonnement loopt nog tot januari 2017. Ik zou graag zien dat het vervolg van onze overeenkomst naar wens word ingevuld.

1 reactie

  1. Auteur
    Youfone Nederland
    Datum
    Geachte mevrouw Franken,

    Onze excuses voor het ongemak, wij hebben helaas nog geen reactie van de desbetreffende afdeling maar wij hebben het nogmaals doorgezet. Zodra wij een reactie hebben ontvangt u van ons bericht per mail.

    Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Team Youfone

Ook een klacht indienen over Youfone Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen