Klacht Youfone Nederland: Geen spullen ontvangen, wel contract begonnen en beschuldigingen naar mij en geen service

content Niet opgelost
John

Contract internet + televisie in november 2018 afgesloten, maar het gaat volledig fout.
Ik sloot een jaarcontract af waarvan de eerste 6 maanden €19,95 zouden zijn en heb aangevinkt dat Youfone zou ondersteunen/regelen dat mijn huidige provider werd ingelicht/opgezegd (via een vergelijkingssite).
Nu komt het:

- De apparatuur is nooit afgeleverd.
- Ik ontving wel een rekening in januari met een foutief bedrag (€29,95 ipv €19,95) wat ik terug heb laten boeken, omdat ik nog niets afneem.
- Mijn huidige aanbieder levert nog steeds mijn tv en internet en is dus niet opgezegd.

Wat is tussentijds gebeurd:
- Youfone stuurde een betaalherinnering, waarop in antwoordde dat ik alleen betaal voor geleverde diensten.
Vervolgens kreeg ik een mail van Youfone, waarin stond dat ik het pakket geweigerd had, maar ik het nooit een notificatie gehad.. niet via de mail en niet van een postbode.
Ook heb ik een mail waarin staat datze geen overstapservice hebben, maar een stukje verder staat ook dat ik het formulier niet heb ingevuld om dat te doen.
Ze spreken zichzelf in één simpele mail dus zelf al tegen.

Ik heb ook aangegeven dat ik alle facturen zal terugvorderen totdat de spullen geleverd zijn.
Eventueel wilde ikzelf wel contact met mijn huidige aanbieder opnemen, maar dan wil ik pas dat het contract ingaat in overleg met de huidige aanbieder, omdat ik niet dubbel wil betalen.
Echter geeft Youfone aan dat het niet om een onderhandeling gaat.
Dat klopt in mijn ogen inderdaad... het gaat om contractbreuk, want Youfone houdt zich niet aan de voorwaarden.
En het foutieve factuurbedrag verklaren ze niet en ze verontschuldigen zich er ook niet voor.
Het contract ongedaan maken doen ze niet, omdat de 14 dagen opzegtermijn is verlopen..
Dat ik na 3 maanden nog geen spullen van hun heb en geen diensten van hun kan gebruiken speelt waarschijnlijk niet mee.

OF ze leveren en houden zich aan de overeenkomst zoals afgesloten (inclusief overstapservice of in ieder geval overstap in goed overleg)
OF ze ontbinden het contract dat niet gerealiseerd is en waar ze zelf niet aan voldoen.

Op dit moment gaat mijn voorkeur naar de laatste optie uit.

John
De aangeboden oplossing is geen oplossing. Ik heb teruggeschreven naar Youfone dat ze telefonisch contact met mij kunnen opnemen, want via de mail werkt niet. Ik ga geen contact met de klantenservice opnemen, want ik ben in de mail al vals beschuldigd en de aangedragen oplossing van mijn kant is afgestoten. Als Youfone niet wil meedenken aan een passende oplossing dan blijft dit probleemvoortduren. Ik zal nogmaals hun mail beantwoorden en zien met welke oplossing hun aankomen.

Ook een klacht indienen over Youfone Nederland?