Klacht Youfone Nederland: Gepeperde internetrekeningen

Klachtnummer
# 100091
Gebruiker
Karin
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Mijn dochter van 11 is per ongeluk op internet gegaan buitenshuis terwijl zij alleen kan bellen en sms-en via haar youfone-abonnement van eur 3,- per maand. Dachten wij....
Nu eur 160,- lichter doordat er buitenshuis verbinding is gemaakt met internet. Dat dit mogelijk is vind ik onbegrijpelijk. Ik had zeker een waarschuwing, mogelijkheid tot geen gebruik internet of coulante oplossing verwacht. Niets van dat alles. Vlot betalen, anders komt er nog een fikse boete overheen. Ik haal de simkaart uit haar toestel. Nooit meer Youfone.

Gewenste oplossing

geld terug en van contract af.

3 reacties

  1. Auteur
    Youfone Nederland
    Datum
    Geachte mevrouw Smit,Dat is vervelend om te horen. Wanneer deze kosten gemaakt zijn, dienen deze echter wel voldaan te worden. Het toestel maakt internetverbinding wanneer de instellingen van het toestel dit mogelijk maken. Indien wij nog iets voor u kunnen doen horen wij het graag.Met vriendelijke groet,Team Youfone
  2. Auteur
    Karin
    Datum
    Ongekend dat dit zo mag. Een 11-jarige gaat per abuis op internet en je ontvangt een torenhoge nota. Hetzelfde 1x beleeft met mijn zoon bij Tele2. Die gaven aan geen waarschuwings-sms te hebben verzonden en de kosten te beperken tot eur 15,-. Een keurige oplossing. Youfone kan daar een voorbeeld aan nemen. Het minste wat Youfone kan doen is de klant waarschuwen!
  3. Auteur
    Youfone Nederland
    Datum
    Geachte mevrouw Smit,U heeft de mogelijkheid om een waarschuwing per SMS te ontvangen, wanneer u een dataplafond instelt via My Youfone. Hierover vindt u meer informatie op onze website indien u hier interesse in heeft.Met vriendelijke groet,Team Youfone

Ook een klacht indienen over Youfone Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen