Opgelost door Youfone Nederland: Immens hoge factuur, zonder seintje.

Nickvp

Ik kom dus net terug van vakantie en zie mijn factuur van de maand juli en zie ineens dat ik een rekening van 124,24 euro heb in plaats van de geplande 10 euro. Ik heb wel meegekregen dat mijn internet geblokkeerd was, maar ik dacht dat dit naar aanleiding van het dataplafond was die ik instelde bij afsluiten van het abonnement. Die bleek dus uit te staan en vervolgens krijg ik een rekening van een dusdanig bedrag die ik na mijn vakantie niet kan veroorloven. Ik kreeg bij mijn vorige provider een berichtje als ik op 50%, 90% en 100% van mijn verbruik zat en verwachtte dat bij Youfone ook. Vooral als je dan een dataplafond hebt moeten instellen bij afsluiting van het abonnement. Ik snap ook dat ik hierin deels fout zit en dat ik gewoon mijn verbruik in de gaten had moeten houden, maar ik verwacht dat een provider als Youfone hier ook rekening mee houdt. Ik ben immens geschrokken hiervan en ik zal komende maand heel zuinig moeten doen met geld om zo'n stomme telefoonrekening.

Ik hoop door middel van dit bericht in ieder geval in contact te komen met Youfone en vervolgens draait het natuurlijk allemaal om het geld. Ik wil een compensatie, omdat het een vreemde zaak is wat betreft dataplafond en ik pas een seintje kreeg nadat ik er 114 euro overheen was gegaan. Ik neem aan dat deze oplossing voor beide kanten vrij redelijk zou zijn.

Youfone Nederland
    Beste meneer van Haaren,

Wat vervelend om te horen dat je hoge kosten hebt voor dataverbruik buiten de bundel. Ik heb het voor je nagekeken en ik zie dat je pas op 14-8-2016 een dataplafond hebt geactiveerd welke dus per 1-9-2016 actief wordt. Wij hebben je niet eerder een bevestiging gestuurd over de activatie van een dataplafond en deze stond ook uit in My Youfone.
    Ik zal voor je nagaan of ik toch iets voor je kan betekenen, ik begrijp namelijk wel dat het een vervelende situatie is.

Zodra ik meer weet ontvang je van mij een mail.

Sam
    Hallo Sam,

Bedankt voor je begrip. Ik wacht af op je reactie en hoop dat je iets voor mij zou kunnen betekenen.

Alvast bedankt.
    Youfone Nederland
    Beste meneer van Haren,

Inmiddels is er een mail verzonden met een compensatievoorstel. Ik hoop dat daarmee de klacht naar tevredenheid is opgelost.

Sam
    Nickvp
    Nouja, toch 25 euro teruggekregen, dus dan moet ik nog ruim 75 euro bijbetalen, wat alsnog erg zwaar is. Ik vind het al heel sympathiek van Youfone dat ze mij toch nog een beetje geld terug kunnen geven. Bewust of onbewust, ik heb het verbruikt. Geaccepteerd? Ja. Helemaal tevreden? Nee, dat niet. Maar toch bedankt.