Klacht Youfone Nederland: Kosten internet buiten Europa

Pepermolen91

Onbewust heeft mijn telefoon 7.5 MB internet gebruikt in Azië. Tot mijn ongenoegen werd hiervoor €54.20 in rekening gebracht. Sindsdien begrijp ik waarom Youfone goedkoop is en hoe hen misselijkmakende verdienmodel werkt; lok klanten met aantrekkelijke bundelprijzen en wacht tot ze eens een foutje maken. Want wanneer je over de bundel heengaat of perongeluk in het buitenland een paar MB gebruikt, ben je in de prijzen. Tevens willen ze klanten stimuleren om over hun bundel heen te gaan door de klant te laten betalen voor het instellen van een dataplafond.

Na vriendelijk contact op te nemen met de klantenservice over het zoeken naar een oplossing voor deze €54.20 krijg ik de volgende reactie: "Ook voor ons zijn kosten uit deze tariefzone heel erg duur." Belachelijk natuurlijk, want ze zitten op het KPN netwerk waarbij deze kosten voor een KPN-consument per MB €2.50 zijn i.p.v. de €7.50 bij Youfone.

Ik ben niet de moeilijkste, maar ik kom graag in gesprek met Youfone over een oplossing voor deze belachelijke kosten.

Samen een oplossing vinden voor de belachelijke factuur

Pepermolen91
Helemaal niks. Ze bieden slechts een manier om de kosten in het vervolg te voorkomen.

Ook een klacht indienen over Youfone Nederland?