Klacht Youfone Nederland: Onterecht afboeken

JK

Een kleine 8 maanden terug via een tientje voor mijn vriendje een abonnement afgesloten voor onze hoogbejaarde buurman.
2 maanden later komt hij plots te overlijden en word zijn abonnement door zijn in Engeland wonende zoon opgezegd.
Na verloop van tijd worden ook de rekeningnummers van de overleden buurman opgeheven en kan Youfone ondanks het beëindigen van het abonnement niet meer afboeken en nu boeken ze automatisch van onze rekening af.
Al maanden zijn we bezig met Youfone om dit in orde te brengen zodat ze hiermee stoppen.
Vandaag bericht gehad dat ze dit terecht doen want als je akkoord gaat met een tientje voor een vriendje ga je er ook mee akkoord dat wanneer de ander niet betaald het van jouw rekening word afgeschreven.
Als "coulance" willen ze er mee stoppen als we de overlijdensakte van de overleden buurman toesturen (waar wij niet aan kunnen komen) en tot die tijd dat dat verwerkt zou zijn blijven ze volgens hun terecht incasseren.

Stopzetten van het incasseren en terugbetalen van de ten onrechte geïnde maandtermijnen

JK
    Nog eens onze afschrijvingen nagekeken en wat blijkt is dat er nog vaker onterecht is afgeschreven.
    Youfone Nederland
    Geachte heer Kuijpers,

Wat vervelend om te horen. Wij hebben het voor u nagekeken en het rekeningnummer van uw buurman is niet gewijzigd naar uw rekeningnummer na verloop van tijd, wij maken vanaf het begin van het abonnement al gebruik van uw rekeningnummer voor de automatische incasso. Dit komt doordat vanaf uw rekeningnummer de aansluitkosten zijn betaald, hiermee bent u automatisch akkoord gegaan met het gebruiken van uw rekeningnummer voor de automatische incasso van de facturen. Het rekeningnummer van uw buurman is nooit bij ons bekend geweest.

Wij zien tevens niet dat er een opzegging bekend is. De erven van uw buurman kunnen het abonnement beëindigen door middel van een akte van overlijden in te sturen, wij willen u vragen dit met hen verder op te pakken. Onze excuses voor het ongemak.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Team Youfone
    JK
    Dit voorstel is ons reeds voorgesteld en zijn we ook niet mee akkoord gegaan.
    Dat er van ons rekeningnummer meerdere keren is afgeboekt klopt (en is ten onrechte).
    Familie van de (overleden) heer Toby woont ergens in Engeland en kunnen wij niet bereiken dus ook geen overlijdensakte dan wel een kopie verkrijgen en deze toesturen.
    De enige oplossing waar wij mee akkoord kunnen en willen gaan is het terugstorten van het naar onze mening onterecht geïnde geld en stoppen van de incasso.
    JK
    Totdat de incasso gestopt is zullen we iedere keer wanneer er ten onrechte is afgeboekt het betreffende bedrag storneren.
    Youfone Nederland
    Geachte heer Kuijpers,

Wij schrijven van uw rekeningnummer af omdat. zoals aangegeven. hiermee de aansluitkosten zijn betaald. Wij hebben helaas nooit een verzoek ontvangen voor het wijzigen van het rekeningnummer, daarom worden de facturen nog steeds van uw rekeningnummer afgeschreven.

Wij zullen contact op proberen te nemen met de contracthouder (erven van). Wanneer wij niet binnen 5 werkdagen een reactie ontvangen zullen wij het abonnement alsnog deactiveren. Daarmee stoppen dus ook de facturen en de afschrijving van dit abonnement van uw rekeningnummer. Wij zullen echter geen creditering laten plaatsvinden voor de facturen welke de afgelopen maanden zijn verzonden. U heeft zelf uw rekeningnummer doorgegeven voor de incasso en u heeft niet tijdig een wijziging van het rekeningnummer doorgegeven.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Team Youfone

Ook een klacht indienen over Youfone Nederland?