Klacht Youfone Nederland: onterecht fecatureerde sms bundel en niet terugbetalen van die 10 euro

Klachtnummer
# 8855
Gebruiker
Anoniem
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Eind mei 2012 kreeg ik een factuur met daarin een onterechte facturatie van een sms bundel van 10 euro. Ik heb helemaal geen onbeperkt sms bundel. Na contact te hebben opgenomen met youfone, zou dit bedrag met de factuur van juni verrekend worden. Dit is niet gebeurd. Na meerdere malen gesproken te hebben met de telefonische medewerkers,en meerder emails, bleek dat ze helemaal NIET klantvriendelijk zijn ingesteld. Hun reden waarom het bedrag niet verrekend is met de factuur van juni is "het is gewoon niet gelukt". Op mijn verzoek om het bedrag gewoon aan mij over te maken, wordt geantwoord: "Dit kan niet". Dit wordt honderden keren herhaald. Geld incasseren kunnen ze wel, maar terugbetalen ho maar. Ik heb mijn geld gestoneerd voor de factuur van juni, en heb youfone gemaild met deze mededeling. Tevens heb ik gemeld de factuur gewoon te willen betalen met in mindering van de 10 euro die ze mij moeten terugbetalen. Dit was op een vrijdag. Maandag kom ik erachter dat ze mijn nummer hebben

De oplossing

Geld terug naar mij (10 euro), geen activatiekosten na onterecht afsluiten, stopzetten abonnement wegens wanprestatie, nummerportering naar nieuwe provider.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Youfone Nederland is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

4 reacties

  1. Auteur
    Anoniem
    Datum
    Maandag kom ik erachter dat ze mijn nummer hebben afgesloten!! Zonder enige melding!! Krijg ik een mail van direct pay, dat ik gewoon het volledige factuur bedrag moet betalen. Dit heb ik dus maar gedaan, want ik liep veel belangrijke telefoontjes mis. Nu moet ik nog steeds die 10 euro terugkrijgen, en wordt mij nu steeds gezegd dat het in augustus verrekend word. Hier neem ik geen genoegen mee. Ik wil ook gewoon mijn geld terug! Dien ik een officiele klacht in bij de directie. Krijg ik een mail
  2. Auteur
    Anoniem
    Datum
    Krijg ik een mail van direct pay, dat ik gewoon het volledige factuur bedrag moet betalen. Dit heb ik dus maar gedaan, want ik liep veel belangrijke telefoontjes mis. Nu moet ik nog steeds die 10 euro terugkrijgen, en wordt mij nu steeds gezegd dat het in augustus verrekend word. Hier neem ik geen genoegen mee. Ik wil ook gewoon mijn geld terug! Dien ik een officiele klacht in bij de directie. Krijg ik een mail van de klantenservice "u krijgt uw geld niet terug, en het wordt verrekend in august
  3. Auteur
    Anoniem
    Datum
    augustus met de factuur. U klacht is hierbij afgehandeld" ehm...sinds wanneer zit de directie bij de klantenservice? Vraag me echt af of ze die klacht wel echt doorsturen. Ik vind ze erg klantonvriendelijk en het neigt naar pure oplichterij. Wat als je niet oplet en dan ze bij andere klanten ditzelfde hebben gedaan? Van alle klanten 10 euro extra in rekening brengen? Lekker meer onterecht geld incasseren. Ik wil zsm van mijn sim-only abo af. Ik heb ze nu in gebreke gesteld. Wil mijn geld binnen
  4. Auteur
    Anoniem
    Datum
    Wil mijn geld binnen een week terug, anders ontbind ik mijn contract.

Ook een klacht indienen over Youfone Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen