Klacht Youfone Nederland: Onterechte hoge rekeningen

Panda

Vanaf het begin dat ik klant ben bij youfone heb ik het gevoel dat jullie de mb's met een vork bijhouden! De eerste paar keer telefonisch contact hierover opgenomen, wat een welles nietes spelletje wordt met de medewerkers, heel frustrerend, je voelt je niet gehoord. Om de rekeningen wel erg hoog werden, toch maar extra mb's toegevoegd aan mijn abonnement. Helaas bleef ik boven mijn bundel uitkomen, niet fijn. Terwijl ik bijna altijd wifi heb en onderweg af en toe wil kunnen appen of opzoeken, heb ik bij JULLIE aan 1500 bm niet genoeg. Daarom besloten elders een abonnement af te sluiten, zelde bundel als bij jullie (weer 1000 mb ipv 1500 mb) waar ik nu weer keurig binnen blijf met hetzelfde gebruik.
Maar nu komt het; jullie nummer aan de kant gegooid, dus NIET meer gebruikt, en toch incasseren jullie even €32,50 van mijn rekening? Hoe kan dat? Gelijk ingelogd en ook bij het gebruik van de nieuwe periode is zijn de eerste mb's en minuten weer berekend?

Abonnement beëindigen! Officieel moet ik nog een jaar, maar die basiskosten hebben jullie al dubbel en dwars onterecht berekend. Indien dit niet mogelijk is, wil ik specificaties zien, met datum, tijd en hoeveelheid gebruik.
Dit ruikt echt naar oplichterij, helmaaal nu het nummer niet meer in gebruik is.
Ik hoop dat ik het mis heb en u dit nu eindelijk passend kunt oplossen.

Youfone Nederland
    Geachte heer Westhoff,

Bedankt voor uw bericht.

Wat vervelend om te horen. Wij hebben het meteen voor u nagekeken en wij zien dat u niet met nummerbehoud overstapt bent naar een andere provider, waardoor uw abonnement bij Youfone nog doorloopt, wij hebben namelijk ook geen aparte opzegging van u ontvangen. Gezien uw abonnement nog tot begin 2017 is het op dit moment ook helaas nog niet mogelijk om uw abonnement te beëindigen.

Uw laatste factuur betreft het verbruik over de maand december. In december zien wij dat u ruim 1800MB heeft verbruikt. Omdat u een databundel heeft van 1500MB zijn voor het verbruik buiten de databundel verbruikskosten in rekening gebracht. De specificaties kunt u vinden in My Youfone onder het kopje 'Facturen', hierin kunt u precies zien op welke datum en tijdstip, hoeveel MB is verbruikt. Hopelijk geeft dit u meer informatie. Onze excuses voor het ongemak.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Team Youfone
    Panda
    Inmiddels heb ik de specificaties gezien, en de tijden en data waarop ineens heel veel MB's worden berekend, slaan nergens op. 's nachts slaap ik en ben ik thuis en heb ik wifi, hier klopt dus niets van.
    Daarnaast gaat u niet in op het feit dat er inmiddels al weer belminuten en mb's zijn gebruikt, terwijl de simkaart niet meer gebruikt wordt, hier zou ik graag een verklaring voor willen. Het lijkt er echt op dat jullie zo maar wat berekenen! De consument moet dan het tegendeel bewijzen,hoe?
    Youfone Nederland
    Geachte heer Westhoff,

Wanneer de mobiele data op de telefoon niet uitgeschakeld is kan het voorkomen dat uw telefoon contact maakt met het mobiele data-netwerk. Dit kan komen doordat een app (bijvoorbeeld een verkeersapp of een weerapp) nagaat of er nieuwe informatie is, maar ook wanneer de wifi verbinding even wegvalt of minder wordt kan uw telefoon uit zichzelf over schakelen op het mobiele data-netwerk. Wij raden u aan de mobiele data geheel uit te zetten wanneer u uw telefoon op wifi aanmeld.
    Ook raden wij u aan het data-plafond aan te zetten om in de toekomst kosten voor data-verbruik buiten de bundel binnen Nederland te voorkomen. Meer informatie over het data-plafond vindt u via de onderstaande link:

www.youfone.nl/optie/dataplafond

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Team Youfone

Ook een klacht indienen over Youfone Nederland?