Klacht Youfone Nederland: Onterechte kosten internet buitenland

A.F. de Knegt

Afgelopen september 2017 ben ik op vakantie geweest naar Bali. Op Schiphol zet ik op mijn telefoon de dataroaming e.d uit zodat ik geen kosten maak. Tijdens mijn vakantie krijg ik berichtjes van Youfone dat ik 80% van mijn datalimiet heb berijkt terwijl ik de roaming e.d heb uitstaan. Een dag later weer een bericht :" Uw datalimiet van EUR 60.50 is bereikt". Ik heb diverse berichtjes gestuurd naar Youfone,dat ik alles heb uit staan. Een sms gestuurd: zet alle roaming uit.Ik krijg alleen maar antwoord de specificatie af te wachten omdat ze niets kunnen zien. Met een ontzettend naar gevoel heb ik naar mijn familie gebeld om naar Youfone te bellen en vragen alle internet uit te zetten. Onlangs contact gehad met Youfone, mijnheer zegt: Uw telefoon ,zeker een Iphone ? Ik zeg nee ,een Samsung Die zoekt contact met internet,ook al staat de roaming uit.Omdat wij op het KPN netwerk zitten,dat is een kleine telecom aanbieder,rekenen wij dit gewoon door aan de klant. Op de specificatie staat, 11 keer,dagelijks contact gezocht met internet 0.10 MB van 0.73 cent totdat mijn familie gebeld heeft,van zet aub alles uit. Gelukkig is het niet meer dan 9.31 euro geworden,maar met een paar rot momenten op vakantie niet prettig. Ik heb grote twijfels of ik mijn tweede abonnement die ik op dit moment heb bij TMobile (waar ik geen problemen mee heb gehad deze vakantie)volgend jaar overzet naar Youfone

Voor mij zijn het onterechte kosten van 9.31 ,die ik toch vergoed wil hebben.

A.F. de Knegt
Het blijft vreemd ,dat als je twee telefoons meeneemt op vakantie,één bij Youfone,één bij T-Mobile, dat je alle roaming uitzet en dat alleen de telefoon van Youfone elke dag 0.10 MB gebruikt. Nog één jaar dan loopt dit abonnement af en dan neem ik deze ervaring mee.

Ook een klacht indienen over Youfone Nederland?