Klacht Youfone Nederland: Onterechte kosten VS

Huggles

Aan het eind van mijn vakantie in de VS erachter gekomen dat er data verbruikt werd terwijl alle verbindingen toch uit stonden.
Het gaat uiteindelijk om 4,88MB in April en ruim 2MB in Mei. Voor dit verbruik wordt in totaal een schandalige bedrag van 106 euro buiten mijn bundel voor gerekend.
Bij thuiskomst vrijwel direct contact opgenomen met Youfone. Antwoord was vrij kort en direct: Er is verbinding geweest dus er zal betaald worden. Echter:
-Heb ik alle instellingen op mijn iPhone gebruikt om er zeker van te zijn dat ik geen dataverbruik heb. Als ervaren gebruiker heb ik dit al vele malen gedaan en nog nooit een probleem gehad.
-Hierom ik ook de data van mijn ouders heb uitgezet. Zij hebben geen kosten, allen iphone 6.
-Gebruik ik MyDataManager die zegt dat ik niet geroamed heb.
-Het dataverbruik niet overeen komt met menselijk gebruik (pakketten van minder dan 0.2mb).
-Ik aantoonbaar niet in Canada ben geweest, wat wel op mijn factuur staat.

Omdat ik vooralsnog tevreden was met Youfone heb ik in het contact gericht op een coulance regelen. Zij hebben mij een aanbieding gedaan om de helft kwijt te schelden als ik een tweejarig abonnement zou nemen (i.p.v de maandelijkse die ik nu heb). Op de lange termijn is dit, met de sterk dalende prijzen van sim only abonnementen, natuurlijk alleen maar winstgevend voor hun en is het mij die ~53 euro duidelijk niet waard. Zij kunnen geen ander alternatief bieden.

Er is duidelijk geen sprake van actief, door mij persoonlijk gebruik van data in het buitenland geweest. Het aantal verbruikte MB's zijn er immers zo weinig dat er nog geen Facebook pagina mee opgehaald kan worden. Naar mijn mening had iedereen deze kosten kunnen verwachten, aangezien de nodige stappen om deze kosten te voorkomen allemaal zijn genomen.

Daarom wens ik dan ook dat Youfone de volledige roaming kosten van de periode 23/04/16 tot 16/05/16 kwijtscheld.

Youfone Nederland
    Geachte heer van Krimpen,

Wij hebben uw verbruik reeds nagekeken en geconstateerd dat er dataverbinding heeft plaatsgevonden in het buitenland. De instellingen van uw toestel zullen dit mogelijk gemaakt hebben.
    Zoals aangegeven in onze mail van 6-6-2016 kunnen wij nogmaals een uitgebreider onderzoek laten doen naar het verbruik. Als u dit wilt kunt u reageren op deze mail.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Team Youfone
    Huggles

Ik heb deze mail inderdaad gelezen en nog niet de kans gehad om op te reageren.

Indien het een redelijke kans van slagen heeft zou het fijn zijn als u dit uitgebreidere onderzoek zou kunnen starten.

Youfone Nederland
    Geachte heer van Krimpen,

Bedankt voor uw reactie.
    Wij zullen het verder voor u laten onderzoeken. Wij kunnen u uiteraard niks beloven wat betreft de uitslag.

Wanneer wij meer weten ontvangt u van ons bericht per mail.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Team Youfone

Ook een klacht indienen over Youfone Nederland?