Klacht Youfone Nederland: Onverklaarbaar hoog data verbruik

Marco van Nimwegen

Op 29-10 (tussen 11-14.30 uur) heb ik onverklaarbaar veel MB data verbruikt (2300MB). Ik kan dit verbruik niet verklaren, het ligt ook total niet in lijn met mijn regulier verbruik. Hierdoor heb ik een factuur van €178,- ontvangen van Youfone. Ik heb geen waarschuwing gehad en bovendien ben ik niet afgesloten na €60,50 meerkosten (zie reglement Europese Commissie)

Een reele compensatie van de gemaakte kosten. Dwz; seponeren van de extra data verbruik buiten de bundel.

Youfone Nederland
    Geachte heer van Nimwegen,

Wat vervelend dat u een hoge factuur heeft ontvangen.

Wij hebben het voor u nagekeken en wij zien dat u geen dataplafond aan had staan waardoor dataverbruik buiten uw bundel mogelijk is geweest. Wanneer u geen dataplafond geactiveerd heeft activeren wij u ook niet wanneer u 80% van uw databundel heeft verbruikt.

Het afsluiten bij het verbruiken van 60,50 Euro aan dataverbruikskosten is alleen van toepassing op dataverbruik in de EU (buiten Nederland). Het verbruik op uw factuur betreft nationaal verbruik.

Omdat de kosten correct in rekening zijn gebracht kunnen wij deze helaas niet activeren. Onze excuses voor het ongemak .

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Team Youfone
    Marco van Nimwegen
    Ik zou me graag beroepen op uw redelijk- en billijkheid, als u kijkt naar mijn gemiddeld maandverbruik dan ligt dit zelden hoger dan 1 GB. Opmerkelijk genoeg vind er op de laatste dag van het maandabonnement (29-10) tussen 9.30-14.30 uur een (voor mij) onverklaarbare piek. Graag zou ik concrete uitleg krijgen van deze piek, het is mij namelijk niet duidelijk wat dit veroorzaakt heeft. Ten aanzien van de factuur is mijn voorstel dat ik deze voor 30% betaal.
    Youfone Nederland
    Geachte heer van Nimwegen,

Wij zien dat u inmiddels contact heeft gehad met onze klantenservice. Wij hopen dat uw klacht hiermee is afgehandeld. Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Team Youfone
    Marco van Nimwegen
    Geen oplossing. Klacht wordt voorgelegd aan de geschillencommissie

Marco van Nimwegen

Ook een klacht indienen over Youfone Nederland?