Klacht Youfone Nederland: Op basis van hun onjuiste informatie heb ik een contract afgesloten met Youfone

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 294942
Gebruiker
S.H. Wessel
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Telefonisch heb ik bij Youfone geïnformeerd of hun 3-in-1-pakket geschikt was voor mij. Dat werd mij verzekerd, want mijn toenmalige provider was Online en zij hadden hetzelfde systeem. Ook de benodigde HMDI-aansluiting moest ik wel hebben volgens hen, als Online bij mij functioneerde. Na deze geruststelling heb ik het pakket besteld en vandaag ontvangen. Wat blijkt: de TV-ontvangst is niet te regelen zonder dat, dat ik een kabel van euro 80,-- aanschaf, want mij TV-toestel heeft GEEN HMDI-ingang. Op mijn vraag of ik het contract kan annuleren, werd ontkennend geantwoord. Dan krijg ik fikse kosten.

De oplossing

Laat Youfone het pakket terugnemen en het contract annuleren. Zo niet dan tenminste de benodigde kabel bekostigen of leveren!

1 reactie

  1. Auteur
    S.H. Wessel
    Datum
    Youfone reageert niet op mijn klacht en laat mij nu al 6 dagen zonder TV- en telefoonverbinding zitten, geven KPN de schuld, maar hebben niet het fatsoen mij hierover tijdig te berichten. Hun eigen administratie klopt ook niet, want op mijn Youfone-pagina staat mijn pakket genoteerd als "onderweg", terwijl ik het al op 14 februari ontvangen heb. Het wordt gewoon niet GEACTIVEERD!!!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
S.H. Wessel
Datum
Uiteindelijke oplossing
De lijst van klachten is nog lang niet afgelopen. Ik heb 6 dagen moeten wachten op codes om de TV-ontvangst te starten. Toen ik deze eindelijk kreeg, bleken het dezelfde inlogcodes, die ik op 15 januari al ontvangen had en ook al ingevoerd had. Het verhaal van die codes (en 15 andere mensen, die met hetzelfde probleem zaten) was dus weer een smoes; er moest gewoon nog geactiveerd worden. Nu na 10 dagen heb ik nog steeds geen telefoonverbinding. Omdat ik al die tijd dacht, dat de fout bij mij lag, heb ik tot 3 maal toe een monteur laten komen en dus heel veel kosten gemaakt naast de aanschaf van de omvormer. Ik wil op z'n minste een tegemoetkoming in de kosten!
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Youfone Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen