Klacht Youfone Nederland: overeenkomst onder valse voorwendselen

Oddity

Ik heb een abonnement met onbeperkt data afgesloten bij youfone Nadat ik informatie heb opgevraagd bij hun klantenservice. Ik heb gevraagd of ik mijn abonnement vrij zou kunnen gebruiken, aangezien ik deels in België verblijf. Ik heb aangegeven dat ik juist in België van mijn abonnement gebruik zou willen maken en ik me zorgen maakte in hoeverre dat mogelijk zou zijn in verband met de fair use policy. Er is mij uitgelegd dat ik dat geen hinder van zou ondervinden. Fup zou pas ik werking treden als ik 4 maanden aaneengesloten in het buitenland zou verblijven. Aan de hand van deze informatie heb ik het contract afgesloten.
Op 11 augustus heb ik mijn simkaart ontvangen en geactiveerd.
Op 13 augustus ben ik naar België gegaan en op 14 augustus kreeg ik de eerste melding dat ik 80 procent van “onbeperkt” zou hebben opgebruikt. Ik heb toen schriftelijk contact opgenomen en kreeg als antwoord onder meer: “dat je maximaal 15 GB mag gebruiken voordat de snelheid vertraagd wordt”.
Ik heb toen nogmaals telefonisch contact opgenomen omdat ik mijn internet in België echt nodig heb en niet voor verrassingen wilde komen te staan.
Ik vermoed dat dit op 18 augustus is geweest. Ik heb toen gevraagd of het gesprek dat wij gevoerd hebben bewaard kon worden. Dat wasniet mogelijk maar er zou wel een aantekening over mijn vraag en het door haar gegeven antwoord (“Je kunt je bundel gewoon gebruiken, ook in België”) komen. Ik denk dat ik 21 augustus weer naar België ben gegaan en 22 augustus is mijn data, stante pede, geblokkeerd.
Ik ben toen ernstig gestoord in mijn werkzaamheden en heb mijn Belgische simkaart opnieuw moeten inzetten, wat betekend dat ik sindsdien niet meer bereikbaar ben. Ik heb youfone op 23 augustus laten weten geen vertrouwen meer te hebben in hun service en mijn abonnement geannuleerd. Ik heb herhaaldelijk contact opgenomen en ben telkens verkeerd geïnformeerd.
Ik vind dat dit contract onder valse voorwendselen is afgesloten en daarom ongeldig is. Tevens ben ik van mening dat ik binnen de bedenktijd heb laten weten ontevreden te zijn met mijn abonnement; 12 dagen tussen 11 (ontvangst) en 23 augustus (annulering).

Youfone stelt zich op in de positie dat het contract gesloten is op 7 augustus en er opzegtermijn zou zijn tot 21 augustus. Na alle energie die ik erin heb gestolen om te pre- informeren en te her- informeren vind ik dat men wel een iets klant vriendelijker opstelling mag kiezen.

Ik wil dat youfone de overeenkomst nakomt zoals afgesproken; onbeperkt data met vrijelijk gebruik op mijn adres in België.
Wanneer dat niet mogelijk is wil ik dat youfone mijn annulering per 23-8-2017 accepteert.

Oddity
Er is niets opgelost, ik neem verdere stappen.

Ook een klacht indienen over Youfone Nederland?