Klacht Youfone Nederland: Roze waas over TV scherm. Youfone geeft fout toe, maar wil het niet oplossen

cleogzz

Roze waas over TV scherm. Youfone geeft fout toe, maar wil het niet oplossen.

Wij hebben voor Youfone Alles in 1 gekozen, omdat het tijd werd om over te stappen en ik al tevreden was met een Sim-only telefoon abonnement.

De materialen kregen wij al snel in huis en alles is erg makkelijk door onszelf geïnstalleerd.
Internet werkte meteen en doet het prima.

Bij het TV kijken, toen begon de ellende... Alles is correct aangesloten, maar toen de tv aanging bleek er een roze/paarse waas over het scherm te zitten. Dat is niet normaal en kijkt natuurlijk erg vervelend. We hadden voordat we overstapten een contract bij Telfort, dat net als Youfone van het KPN netwerk gebruik maakt en toen hadden we deze gekke roze waas niet.

Wij met Youfone bellen, en de technische dienst melde al meteen dat dit probleem vaker voorkomt en dat het komt omdat wij een oud tv toestel hebben (Een LG flatscreen uit 2010). Deze jongeman vertelde dat we een firmware update van onze televisie konden uitvoeren of een zogeheten HDMI Splitter moesten kopen en dit zou het probleem misschien verhelpen.
Vervolgens met LG gebeld en die gaven aan dat er geen firmware update is en dat het aan de Decoder van de aanbieder ligt.
Wij weer met Youfone bellen, want wij willen het contract opzeggen, want we kunnen niet een heel jaar met een roze waas tv gaan kijken. Maar dat kon niet, want zij hebben apparatuur dat 'naar behoren' werkt geleverd. Nou dat is dus absoluut niet het geval. Raar ook dat je blijkbaar een nieuwe tv moet hebben, anders werkt hun Decoder niet. Staat nergens vermeld en is natuurlijk grote onzin, bovendien is onze tv helemaal niet heel erg oud.

Wij toch nog die HDMI splitter aangeschaft, maar nee helaas ook dat werkt niet. En nu mogen we alsnog niet kosteloos het contract opzeggen. Echt heel bizar.

Conclusie: Hele slechte service, zij leveren slecht materiaal en wij mogen nu niet naar een andere aanbieder toe. Ik vind het schandalig en totaal bizar dat dit nog mogelijk is.

Wij willen het contract kosteloos laten ontbinden als deze roze waas blijft.
Het liefst hebben we dat Youfone het oplost en dat we gewoon klant blijven, alleen hebben zij telefonisch en per mail duidelijk gemaakt dat zij niks gaan doen.

Daarnaast kunnen wij nu al sinds 16 maart geen tv kijken, het lijkt mij niet meer dan logisch dat we hiervoor ook gecompenseerd worden.

Ook een klacht indienen over Youfone Nederland?