Klacht Youfone Nederland: Snel aan je dataplafon

# 196271
Maarten

Mijn zoon heeft een abonnement bij hun. De eerste maand ging het al fout. Dik over zijn datalimiet. Ik vond het erg vreemd en heb toen gebeld met Youfone. Nee meneer eigen schuld. Ik wilde graag weten hoe dit was opgebouwd dus wilde een specificatie hebben. Het viel mij meteen op dat er heel veel dezelfde hoeveelheden waren verbruikt. Heel vreemd dat hij heel veel dagen precies hetzelfde aantal mb's had verbruikt. Echt precies hetzelfde. Heel vreemd. Dit heb ik toen aangegeven. Werd gewoon genegeerd. De cijfers klopte gewoon volgens Youfone. Zij krijgen de gegevens van KPN. Deze gegevens krijg ik niet in verband met de wet op de privacy zegt youfone. Daar moet je het dan mee doen. Vanaf dat moment heb ik een datalimiet ingesteld. Het is is nu al 3x gebeurd dat hij binnen een paar dagen op 80% zat van zijn bundel. Daar kreeg ik dan een berichtje van. 1 minuut later kreeg ik dan het bericht dat hij op 100% zat. Heel raar is dit. Binnen 1 minuut maakt hij dus 200 mb op ? Oplichting!

Tot 4x toe is mijn zoon zogenaamd over zijn datalimiet gegaan. De 1e keer geloof ik het nog ondanks een paar dagen precies hetzelfde dataverbruik. De 2e keer word het vreemd omdat een berichtje krijgt over 80% verbruik en een minuut later een 100% verbruik.Dit gebeurt ook een 3e en 4e keer. Ik wil graag dat mijn zoon een schadevergoeding krijgt. Extra MB'S in de volgende maanden of geen abonnementskosten. Ik zou het liefst van het abonnement af willen maar dat kan niet. Ik heb geen vertrouwen meer in Youfone. Voor mijn zoon vind ik het heel vervelend. Ik verwacht weer geen oplossing. Youfone voelt zich niet schuldig.

Youfone Nederland
    Beste meneer van Putten,

Bedankt voor je bericht.

Waar het dataverbruik precies betrekking op heeft kunnen wij inderdaad helaas niet nagaan. In verband met de privacywetgeving mogen wij enkel registreren wanneer er contact gemaakt wordt met het mobiele data-netwerk en hoeveel data hierbij verbruikt wordt.

Het data-verbruik wordt afgerond op 100 kb. Wanneer één sessie uit meer dan 60 MB bestaat wordt dit opgedeeld in sessies van maximaal 58.69 MB. Dit heeft te maken met de manier waarop het verbruik bij ons wordt aangeleverd door KPN, wiens netwerk wij huren. Je ziet dus vaak hetzelfde aantal MB’s terug omdat dit te maken heeft met de afronding.

Wanneer de mobiele data op de telefoon niet uitgeschakeld is kan het voorkomen dat je telefoon contact maakt met het mobiele data-netwerk. Dit kan komen doordat een app (bijvoorbeeld een verkeersapp of een weerapp) nagaat of er nieuwe informatie is, maar ook wanneer de wifi verbinding even wegvalt of minder wordt kan uw telefoon uit zichzelf over schakelen op het mobiele data-netwerk. Wij raden je aan de mobiele data geheel uit te zetten wanneer je je telefoon op wifi aanmeld om onverwachts verbruik te voorkomen.

Ik zie nu niet dat je extra kosten maakt voor dataverbruik, gezien er ook een dataplafond actief is. Via My Youfone kun je altijd nog de databundel verhogen indien gewenst.

Hopende je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Lexi
    Maarten
    Er word totaal niet gekeken naar een oorzaak of een oplossing. Ik zit zelf bij Tele2, mijn dochter bij BEN en mijn vrouw bij T-mobile. Wij hebben alledrie nooit problemen gehad met overschrijdingen van de datalimiet. Voordat mijn zoon overstapte naar Youfone zat hij bij SIM ONLY. Ook daar hadden we nooit problemen met data overschrijding.Het antwoord van Youfone is precies hetzelfde antwoord als de vorige keer. Ik wil maar 1 oplossing. Opzeggen van het abonnement. Maar dat kan niet. Balen !
    Youfone Nederland
    Beste meneer van Putten,

Het dataverbruik dat plaatsvindt kan ik niet veranderen. Het dataverbruik vindt plaats vanuit het toestel, wij registreren enkel hoeveel data er wordt verbruikt, en hiervoor word je gefactureerd.
    Er kan nu nog niet kosteloos worden opgezegd, gezien het contract nog loopt tot 17-8-2017. Indien gewenst kun je het wel afkopen. Als je hier meer informatie over wilt hoor ik het graag.

Lexi

Ook een klacht indienen over Youfone Nederland?