Klacht Youfone Nederland: Spookrekening van niet bestaand verbruik buiten EU.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 371536
Gebruiker
Piet
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Nu tot tweemaal (lees twee jaar op rij) datavebruik in het buitenland terwijl dataroaming en data zelf al op de luchthaven in Europa uit staat.

Volledig Wifi gebruikt, toch 60 euro aftikken.

Leuk dat zendmasten in je netwerk data niet netjes rapporteren, maar om dan per 100kb maar af te ronden en mij in twee weken voor niets op 60+ euro kosten te jagen, te gek voor woorden.

Los je netwerkissues vs facturering op of doek je toko op als je niet kan managen.

De oplossing

Niet, overgestapt.

Na het lezen van:
https://tweakers.net/reviews/7042/roaming-uit-en-toch-kosten-ongewenst-dataverkeer-in-het-buitenland.html

Blijkt een bekende klacht te zijn met budgetproviders, en het wordt doodleuk legaal op de consument afgewenteld.

Ordinaire oplichters die de mazen goed kennen als virtuele provider.

Technische issues mijn issue maken, dacht het niet.

1 reactie

  1. Auteur
    Piet
    Datum
    PS

    1. Gek genoeg stond het dataplafond op 10 euro.
    2. SMS van het dataverbruik vs kosten structureel een dag te laat.
    3. Verbruiksdata is tegenwoordig live, sinds we geen morse meer gebruiken.
    4. Youfone app kan geen live data doorgeven, misschien eens investeren in hardware.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Piet
Datum
Uiteindelijke oplossing
Geen oplossing. Virtuele providers kunnen beloftes niet nakomen en zijn hier niet duidelijk over. Bel en dataplafond van 10 euro vanwege sloom netwerk niet nakomen is totale onzin. De oplossing? Neem een contract met een telco die zijn netwerk zelf beheert, inkoop bij Youfone deugt niet en is zogenaamd het probleem van de normale consument. Bestaansrecht niet waard. Helemaal met 4G snelheidslimieten komende maand.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Youfone Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen