Klacht Youfone Nederland: Teveel in rekening gebracht voor overschrijding limiet zonder waarschuwing
Details
De klacht
Ik heb een mobiel internetabonnement bij Youfone. Op een avond bleek dat er een forse overschrijding van mijn limiet van 2,5 gb met 800 mb had plaatsgevonden. Ik kreeg pas een waarschuwing toen het al gebeurd was. Uiteindelijk werd mij EUR 94 in rekening gebracht. Dit is ca 84 euro boven het normale bedrag. Youfone is van mening dat ik dit had kunnen weten. Andere providers geven wel een waarschuwing maar Youfone niet.Hiernaast valt op dat 80 euro voor 800 mb wel heel veel is.
Uiteindelijk zou ik EUR 10 terugkrijgen uit coulance. Ik vind dit te weinig.
Mijn verbruik is tot juni 2018 zeer beperkt geweest, ik zat altijd ver onder de limiet (vaak nog onder 0,5 mb). Hieruit is af te leiden dat ik altijd zuinig omga met mijn verbruik en dat het zeer hoge verbruik geheel buiten mijn weten om heeft plaatsgevonden en incidenteel was.
Youfone verdient nu wel erg veel aan mijn pech. Ik vind het zeer klantonvriendelijk dat ik niet meer terugkrijg.
De oplossing
Meer compensatie of bereken een normaal tarief voor mijn overschrijding.Uiteindelijke oplossing
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.