Klacht Youfone Nederland: verborgen kosten bij een sim only abonnement

DoorMartien60

Onlangs heb ik een sim only abonnement aangeschaft bij Youfone met oa onbeperkt bellen en Sms’en.
Al snel bleek ik kosten buiten de bundel te hebben. Bij details staat: SMS vanuit Nederland naar EU-landen. Maar ik had nog geen SMS verstuurd!
Door de klantenservice werd mij verteld dat deze extra kosten veroorzaakt worden door mijn iPhone; deze zou verbinding maken via SMS vanuit Nederland met Apple in Engeland. Hoe vaak deze kosten zullen optreden kon zij mij niet zeggen, in ieder geval steeds als mijn mobiel uit heeft gestaan of als de simkaart eruit is geweest.
Op mijn vraag waarom deze extra kosten niet vermeld staan op de site van Youfone antwoordde zij dat deze kosten niet veroorzaakt worden door Youfone, maar door mijn iPhone. Desalniettemin zijn het blijkbaar vaste kosten die bezitters van een iPhone krijgen, dus nogmaals gevraagd waarom dit dan niet op de site staat. Zij bleef herhalen dat het niet aan Youfone ligt, maar aan mijn iPhone.
Ik vind dat ik verkeerd/onvolledig geïnformeerd ben door Youfone. Ik vind dat dergelijke (onvermijdbare?) kosten op de site vermeld moeten staan.
Verder heeft zij niet met mij meegedacht over een oplossing; ik heb nu een abonnement waarbij ik dacht zicht te hebben op de kosten, maar dat heb ik dus niet. Het voelt als een tombola: wanneer worden er weer kosten buiten de bundel aangegeven, en op basis waarvan? Moet ik dan weer de klantenservice bellen voor uitleg?
Het gaat me nog niet eens zozeer om het bedrag, maar juist om het onverwachte, onduidelijke en onvoorspelbare. Dit is niet wat ik van dit abonnement verwachtte.

Daarna de Consumentenbond gebeld.
Daar was dit gebeuren onbekend; bij de dame die ik sprak was nog geen enkele melding bekend van kosten buiten de bundel die veroorzaakt werden door het hebben van een iPhone.
Als dit een bekend fenomeen is, dienen deze kosten inderdaad op de site van de provider vermeld te worden.
Verder viel haar op dat geen enkele poging gedaan is door Youfone om het op te lossen.
Ook heb ik volgens haar Youfone geen toestemming gegeven om op deze wijze kosten buiten de bundel van mijn rekening af te schrijven.

Inmiddels heb ik anderen gesproken met een iPhone. Zij herkennen dit verschijnsel niet, net zo min als de consumentenbond, waardoor ik nu twijfel aan de gekregen uitleg.

Gaarne uw reactie en een oplossing voor deze onverwachte en onvoorspelbare kosten.

Deze onverwachte en door mij niet of nauwelijks te beinvloeden kosten wil ik kwijt.
Verder vind ik dat deze kosten op de site van de provider vermeld moeten worden, als er inderdaad sprake is van een verband met het hebben van een iPhone.

Ook een klacht indienen over Youfone Nederland?