Klacht Youfone Nederland: wijziging abonnement zonder melding

Klachtnummer
# 448811
Gebruiker
kvham
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Sinds 2017 klant bij Youfone. Nooit problemen gehad. In september 2019 abonnement verlengd en tegelijk belminuten verlaagd vanwege het feit dat ik nooit bel. Eind januari is plots mijn abonnement 'gewijzigd' en worden er hogere facturen afgeschreven, terwijl ik dit zelf nooit heb gewijzigd. Contact opgenomen via Facebook-chat, met de vraag hoe dit kan en of er wellicht een fout in het systeem is gemaakt. Daar kreeg ik van medewerker 'Sven' te horen dat de wijziging op een zondagnacht om 'half 4' is gebeurd, terwijl ik uiteraard gewoon sliep. Nooit een mailtje gehad betreft deze wijziging. Vervolgens werd ik, als klant, uitgemaakt voor 'onredelijk' en dat ik maar had moeten reageren op de wijzigingsmail, die ik overigens nooit heb ontvangen (ook niet in de spam). Vervolgens gaat Youfone zichzelf indekken en willen ze bewijs zien. Logisch dat ik geen bewijs kan leveren, van iets wat ik niet heb gedaan lijkt me? Uiteraard is er in mijn geschiedenis en specificatie te zien dat ik niet op internet o.i.d. heb gezeten. Maar volgens Sven kan Youfone hier totaal niets aan doen, omdat ik dit toch echt zelf heb gedaan. Vervolgens wordt door youfone het hele gesprek verwijderd, zodat ik het bewijs van het gesprek ook niet meer heb. Dan maar de klantenservice gebeld in de hoop vriendelijke te worden geholpen en dat ze het toch gingen onderzoeken. Ook daar werd ik behandeld alsof ik 'loog', want ze hebben toch echt wel een mail gestuurd en ik heb dit volgens hen toch echt zelf gedaan. Maar helaas kan dit volgens hen niet terug gezet worden, omdat ik dit zelf heb gewijzigd. Beste Youfone, waarom zou ik iets wijzigen waar ik totaal niets aan heb en ook amper gebruik midden in de nacht? Helaas, ondertussen zit ik nog anderhalf jaar vast aan een hoger abonnement waar ik niets aan heb, en doet Youfone helemaal niets.

De oplossing

Ik wil mijn abonnement terug hebben naar zoals ik het in september heb afgesloten.

0 reacties

Ook een klacht indienen over Youfone Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen