Klacht Youfone Nederland: Youfone, dit gaat je klanten kosten: "Let op: Het bel- en dataplafond is niet van toepassing in EU"

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 262599
Gebruiker
M.H.J. van den Tweel
Datum
0 reacties

Details

De klacht


Sinds geruime tijd tevreden Youfone klant. Dit omdat ik kosten prima onder controle heb dankzij het bel- en dataplafond. Op www.bellen.com zie je veel klachten over Youfone: Spookrekeningen van honderden euro's. Helaas is dit maar al te vaak omdat mensen het plafond niet of te laat aanzetten. Maar als je plafond aangezet heb is dit een prima provider. Maar.......nu lees ik op de website van Youfone: "Let op: Het bel- en dataplafond is niet van toepassing in de EU".
Maar dat is lekker! Dat wordt een vette spookrekening na de zomervakantie als per ongeluk 16x iTunes wordt gedownload ten gevolge van een technische fout. Kom je thuis ligt er een rekening van honderden Euro's op de deurmat. Youfone, dit kan echt niet! Dit kost je massa's (potentiele) klanten. Voordelig EU tarief, m'n neus, geld binnen hengelen middels deze schandalige achterdeur. Mijn advies: per direct aanpassen. Bel- en dataplafond is OOK van toepassing in de EU. En s.v.p. geen slap excuus dat dat technisch niet mogelijk is.

De oplossing

Bel- en dataplafond is OOK van toepassing in de EU.

0 reacties

Uiteindelijke oplossing

Auteur
M.H.J. van den Tweel
Datum
Uiteindelijke oplossing
Beste Martijn, beste Youfone, Dank voor de snelle reactie op mijn klacht. Inmiddels is mijn dochter teruggekeerd van een zonnige vakantie in Griekenland met, inderdaad, haar Youfone abonnement. Mijn dochter hield haar verbruik daar keurig in de gaten met de app. Maar wat schets onze verbazing; na ongeveer 700 MB in Griekenland te hebben verbruikt krijgt mijn dochter een SMS van YOUFONE! "U heeft 80% van uw datalimiet bereikt. Bij 100% wordt uw verbinding verbroken. Wilt u doorgaan? Stuur een SMS naar 1330 met de tekst 'JA'. Het tarief is 0.07 EUR/MB". In het buitenland is het dus wél mogelijk om datagebruik te registreren en een limiet op te leggen. Navraag bij de klantenservice van Youfone (die je altijd zeer correct en vriendelijk te woord staat (chapeau!)) leert dat het SMSje afkomstig is van de KPN (Youfone maakt gebruik van KPN netwerk). Mijn oproep aan Youfone is nu wederom: SCHAKEL DATAPLAFOND OOK AAN IN HET BUITENLAND. Met vriendelijke groeten, Michel
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Youfone Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen