Klacht Youfone Nederland: Youfone blijft extreem klantonvriendelijk

wezzel

Omdat de TV-dienst van Youfone niet werkte en ook na een ingebrekestelling storingen bleef houden heb ik op 12 oktober het contract met Youfone ontbonden.

Aanvankelijk heeft Youfone niet gereageerd op de ontbinding. Er kwam alleen een bericht dat ik voor een storing op 9 oktober een vergoeding zou krijgen. Pas toen ik ze ging mailen kwam er allerlei juridische onzin waarom Youfone de ontbinding niet accepteerde. Na veel heen en weer mailen kwam op 9 november eindelijk een bericht dat Youfone toch vond dat ik terecht had ontbonden. Echter, zij wilden per 31 oktober binden. Omdat een ontbinding echter direct ingaat, tenzij anders afgesproken (was niet het geval), ben ik hier niet mee akkoord gegaan. Dit zorgde voor nog meer mailen en bellen. Uiteindelijk is na heel veel contact vandaag het bericht gekomen dat er inderdaad per 12 oktober is ontbonden en is de toezegging gedaan dat een en ander nu definitief wordt afgehandeld (waaronder verwerking van de toegezegde storingsvergoeding).

Omdat ik zeer veel tijd heb moeten steken in alle uitgebreide mails en telefoontjes heb ik daarover mijn beklag gedaan bij Youfone-medewerkster Gina. Immers, als Youfone meteen de ontbinding had geaccepteerd (zoals ze nu hebben gedaan), was dat allemaal niet nodig geweest. Op verzoek kon er nog net een zeer karig excuusje bij haar af voor al het gedoe. Ik heb gevraagd om een compensatie voor alle tijd en moeite (toch enige uren werk bij elkaar opgeteld). Gina vond echter dat het aanbod van Youfone om per 12 oktober te ontbinden al een ruimhartig aanbod was. Gina vergeet echter dat ik correct heb ontbonden en "het aanbod" gewoon daaruit voortvloeit. Na wat discussie heb ik maar voorgesteld om de factuur over 1 tot 11 oktober geheel kwijt te schelden als compensatie voor alle moeite. Daar moet de factuurafdeling weer over beslissen, maar die schijnen nog in het stenen tijdperk te leven. Zowel voor mij als voor Gina zijn die telefonisch niet bereikbaar. Helaas is dit een bekende frustratie die ik herken uit eerdere mailwisselingen. Altijd gaat net iemand anders erover en ben je weer enorm veel tijd en moeite kwijt (hetgeen natuurlijk bedrijfstactiek is om klanten met klachten af te wimpelen). Bij wijze van spreke had ik nog beter tegen de muur aan kunnen praten, die zegt tenminste geen onzin terug.

Het zou Youfone sieren wanneer ze mij oprechte excuses aanbieden voor de grote hoeveelheid tijd die ik heb moeten investeren om de ontbinding te realiseren en de toegezegde storingsvergoeding daadwerkelijk te ontvangen. Kwijtschelding van de factuur over 1 tot 11 oktober lijkt mij nog wel het minste gebaar dat Youfone kan maken als compensatie voor alle tijd en moeite.
Reactie Youfone: "Wat extreem vervelend om te vernemen dat je een slechte ervaring hebt, onze oprechte excuses. Enige additionele compensatie bieden we je echter niet aan, ook hiervoor mijn oprechte excuses." Het is mij volkomen duidelijk: Youfone neemt zijn klanten totaal niet serieus. Ik heb terecht ontbonden, Youfone heeft daarop heel veel onzin uitgekraamd. Uiteindelijk ben ik vele uren kwijt geweest met mailen en bellen voordat Youfone uiteindelijk toegaf dat ik 100% gelijk had (en nog is de zaak niet afgehandeld). Kennelijk vindt Youfone dat maar normaal. Ik durf te wedden dat ze bij Youfone ook niet gratis werken. Waarom vindt Youfone het dan normaal mij niet te compenseren voor mijn enorme tijdverlies.

Youfone Nederland
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen

Ook een klacht indienen over Youfone Nederland?