Klacht Youfone Nederland: Youfone gebruikt fouten systeem schaamteloos als verdien-model door klanten niet te horen of helpen.

sad Niet opgelost
dhaa99

Ik heb al twee jaar een abonnement bij youfone voor mobiele telefonie en mobiel internet. In deze twee jaar ben ik over het algemeen heel tevreden klant geweest. Dit op twee momenten na dan.

Deze klacht gaat over de laatste situatie.

5 December 2017 besloot ik mijn mobiele abonnement te verlagen van 15GB internet (Youfone verkoopt dit als onbeperkt, maar volgens mij klopt dit niet helemaal.. maar goed.) naar 7,5GB per maand. Dit zou mij aardig wat besparen, en bovendien is 7,5GB ook veel meer dan echt nodig eigenlijk, dus prima.

Deze wijziging zou 1-1-2018 ingaan. Verder zou er niets veranderen, net zoals voorheen verwachtte ik een data-plafond. Het zou natuurlijk vreemd zijn dat bij 15GB ik wel een data plafond heb en deze ook regelmatig bereik, deze bij 7,5GB weg te halen.

Helaas kreeg ik in het weekend van 14/15 januari het bericht dat ik van het mobiele netwerk afgesloten was vanwege extreem hoge kosten. Dit begreep ik niet, dus belde ik de maandag daarna meteen met de youfone klantenservice.
Het was een beetje vreemd en er zou naar gekeken worden.

Uiteindelijk kwam er een reactie dat de kosten wel degelijk gemaakt zijn, de kosten terecht zijn en dat ze niets kunnen doen voor me. Hierop ben ik zelf uit gaan zoeken hoe alles nu zat. Ik kwam erachter (via mail notificaties en sms-jes) dat ik in 2017 het hele jaar door een data plafond had. Dit terwijl ik in het jaar ook een aantal wijzigingen had gedaan.

Hierdoor vond ik het dus vreemd dat er eerst verteld werd door de klantenservice dat ik eerst zelf mijn plafond uit gezet zou hebben. Na hierop te reageren werd het dat het niet door mij uitgezet was en dat ik het wel had. Vervolgens weer contact opgenomen met ze, toen veranderde het antwoord en had ik ineens nooit een data plafond ingesteld... vreemd vond ik. Als klap op de vuurpijl was de laatste reactie dat dit probleem, het uitzetten van mijn dataplafond, veroorzaakt was doordat ik op 17 januari mijn abbo verlengt had (dit heb ik met de medewerker gedaan toen ik de 1e keer belde omdat dit mij 1 euro per maand zou schelen. Mooi meegenomen dacht ik.) terwijl ik op 14 of 15 januari al geblokkeerd was.... Wederom apart.

Youfone heeft vanwege de vervelende situatie 15 euro coulance aangeboden en 1x 25 euro van de doorgefactureerde kosten (zover ik begrijp), maar 15 euro of 25 euro ' coulance ' is echt achterlijk als je 171 blijft aanhouden als ' boete ' voor buiten bundel gemaakte kosten. Dit is niet de oplossing. Ik wil de gemaakte MB's betalen, mijn abbo natuurlijk ook. (behalve de maanden dat ik geblokkeerd ben dan.) Echter omdat de oorzaak van het niet hebben van een data-plafond bij Youfone zelf ligt vind ik het onacceptabel dat zij deze kosten wel op mij blijven verhalen. Daar ga ik niet mee akkoord. Verder vind ik de inconsistentie van de antwoorden een kwalijke zaak, elke keer wijzen zij een ander ding als oorzaak aan, wat voor mij erop wijst dat ze geen idee hebben wat ze aan het doen zijn.

dhaa99

Ook een klacht indienen over Youfone Nederland?