Klacht Youfone Nederland: Youfone heeft buitenbundel gebruik veel te ver laten oplopen

Jan

Youfone bewaakt het buitenbudelgebruik van mijn abonnement maar besluit pas in te grijpen als het buitenbuindelgebruik is opgelopen tot € 151.57. Dit verbruik heeft plaatsgevonden in een uur tijd tijdens een treinreis. Het is mij onduidelijk hoe, maar mijn tablet geeft aan dat het verbruik plaats heeft gevonden dus dit is Youfone niet aan te rekenen. In eerste instantie vond ik het fijn dat Youfone het dataverbruik heeft geblokkeerd. Maar het is natuurlijk absurd dat ze bij een abonnement van 12 euro de kosten laten oplopen tot € 151.57. Het ik vind het nog schrikbarender dat ze zelf niet inzien dat het een onredelijk bedrag is.
Op het moment dat ik dit heb ontdekt heb ik dit gemeld. Youfone gaf aan dat ik buitenbundelverbruik maar had moeten uitzetten. Dit heb ik natuurlijk gedaan alleen duurt het een maand voordat dit geeffectueerd wordt. Er is herhaaldelijk gemaild, ik heb echter niet de indruk dat er serieus naar de aard van mijn klacht is gekeken.

Ik had gewild dat het bedrijf met een redelijk voorstel komt. Hierbij denk ik nog steeds aan een redelijk voorstel. Aangezien Youfone niet aangeeft wat zij redelijk vinden moet ik het bedenken. Aangezien mijn abonnement € 11,- voor is lijkt me een bedrag van € 11,- mooi genoeg.

Youfone Nederland
    Beste heer de Lange,

Wij bieden de mogelijkheid om kosten voor verbruik buiten de databundel te voorkomen door een dataplafond te activeren. Helaas heb je hier niet op tijd gebruik van gemaakt. Wij zijn niet verplicht om alsnog je data te blokkeren bij verbruik buiten de bundel als je geen actief dataplafond hebt, wij hebben dit echter alsnog gedaan om nóg hogere kosten te voorkomen.

Ik zie dat wij reeds een voorstel hebben gedaan om 40,00 Euro te crediteren als je het abonnement verlengd met 2 jaar. Dit lijkt ons een redelijk voorstel gezien de kosten buiten de bundel terecht in rekening zijn gebracht.
    Als je alsnog in wilt gaan op dit voorstel ontvangen wij graag een reactie per mail op ons voorstel.

Hopende je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Sam
    Jan
    De door Youfone gestelde drempel bedrag van € 151,57 is absurd hoog, door te compenseren met een korting op een nieuw 2 jarig abonnement is geen realistisch voorstel. Zoals aangekondigd betekend dit voorstel dat ik dit breed zal uitmeten en dat het uiteindelijk zal leiden tot einde contract. Aan Youfone om tot een goed voorstel te komen.
    Youfone Nederland
    Beste heer de Lange,

Het lijkt ons wel een realistisch voorstel, dit gezien het dataverbruik heeft plaatsgevonden, je hier zelf verantwoordelijk voor bent en je geen gebruik gemaakt hebt van onze mogelijkheden om dataverbruik buiten de bundel te voorkomen.

Het spijt mij te horen dat je niet akkoord gaat met ons voorstel. Ik zal nagaan bij de financiële afdeling of alsnog ik nog iets anders voor je kan betekenen. Je zal bericht van mij ontvangen per mail zodra ik meer informatie heb.

Hopende je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Sam
    Jan
    de afhandeling is uiteindelijk niet slecht maar goed is het ook niet te noemen. Zo zwartwit zit het leven niet in elkaar. Uiteindelijk is er een aanbod gedaan waar ik mee kan leven maar het voelt niet geheel goed. Ik wil er uiteindelijk geen verder probleem van maken.