Klacht Youfone Nederland: Youfone is klantonvriendelijk en komt afspraken niet na.

wezzel

Vorige week donderdag en vrijdag contact gehad met Youfone, omdat ik geen TV ontvang. Volgens medewerker zat het probleem in de V8-modem, die kwalitatief uitermate teleurstellend is en geen tv-signaal doorgeeft aan het tv-kastje. Ik zou maandag (gisteren dus) daarom een nieuwe V10-modem en zekerheidshalve ook een nieuw tv-kastje krijgen.

Vandaag heb ik alleen een nieuw tv-kastje gekregen, geen modem. Medewerker van Youfone kon niet zeggen waar de nieuwe modem is, ik moest maar afwachten. (lekker duidelijk).

Bij het nieuwe tv-kastje zat een brief dat het oude tv-kastje binnen 2 weken geretourneerd moet worden op straffe van een rekening van € 60,00. Nu is het retouradres noch een antwoordnummer noch heeft Youfone een verzendsticker meegeleverd. Oftewel, ik moet voor eigen rekening iets terugsturen (terwijl de fout bij Youfone ligt). Volgens Youfone moet ik het verzendbewijs dan maar inscannen en hun toesturen, dan krijg ik wel een keer mijn geld terug. Ik ken dat, zulke dingen raken weer kwijt, wordt verkeerd ingevoerd of wat dan ook, zodat je veel tijd kwijt bent om je geld terug te krijgen.
Ik koop vaak op internet en als er iets niet in orde is of kapot gaat dan sturen ALLE bedrijven ofwel een antwoordnummer waarnaar je gratis kan retourneren ofwel een verzendsticker, zodat je zonder kosten iets retour kunt zenden. Youfone niet dus. Medewerker Milad (of Milan) zei -op uiterst onaardige toon en manier- dat andere bedrijven dan wel dure abonnementen hebben. Dat is niet zo, zelfs bedrijven waar je iets kleins/goedkoops hebt gekocht werken op deze manier.

1. Ik wil, zoals toegezegd, een nieuwe V10-modem en wil weten waar hij blijft.
2. Youfone biedt haar excuses aan voor het niet nakomen van de afspraak (levering zou gisteren al moeten hebben plaatsgevonden) en voor het feit dat ze een inferieure V8-modem hebben geleverd die niet in staat is een tv-signaal door te geven aan het Tv-kastje, terwijl men daar reeds in januari van op de hoogte was.
3. Ik wil een vergoeding voor elke dag dat ik geen TV heb kunnen kijken (sinds afgelopen vrijdag).
4. Youfone stuurt mij ofwel een antwoordnummer ofwel een verzendsticker, anders stuur ik niets terug. Een eventuele rekening van € 60,00 zal ik niet accepteren.
5. Medewerker Milad/Milan biedt persoonlijk zijn excuses aan voor de onaardige toon en wijze van communicatie.

Youfone Nederland is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

UPDATE
    ad 1) Vandaag kwam de modem opeens binnen.
    ad 2) Modem en tv-kastje aangesloten. Modem werkt prima, tv-kastje doet het ook. Echter, als ik mijn inloggegevens invoer krijg ik een foutmelding. Hierdoor kan ik nog steeds geen tv kijken.
    ad 4) Ook de modem moet geretourneerd worden naar een ander adres. Hier werd opeens wel een antwoordnummer verstrekt, waarmee Youfone zijn eigen ongelijk bewijst. Overigens ontbrak nog wel het retourformulier met retoursticker. Die ontvang ik graag alsnog.

Verder nog helemaal niets gehoord van Youfone.
    UPDATE 2
    Ad 1) Verbindingsproblemen zijn opgelost. Modem en tv werken.
    Ad 2) Youfone heeft per mail excuses gemaakt.
    Ad 3) Een vergoeding is toegezegd.

Ad 4) Hierop is Youfone nog niet ingegaan.
    Ad 5) Nog geen excuses op dit punt ontvangen.
    UPDATE 3
    Ad 4) En opeens kan het tv-kastje toch gratis naar een antwoordnummer geretourneerd worden, waarmee Youfone zijn eigen ongelijk definitief heeft bewezen. Jammer dat je er zo lang achteraan moet gaan. Kan allemaal veel klantvriendelijker.
    Ad 5) Helaas geen excuses van meneer Milad/Milan ontvangen. Zal ook wel niet meer gebeuren.
    wezzel
    Ik beschouw hiermee de klacht als afgerond.

wezzel
Zie hierboven. UPDATE 09/10 Ook met de nieuwe modem en het nieuwe tv-kastje hapert de tv-verbinding continu. Ook regelmatig foutmeldingen. Probleem is uiteindelijk nog steeds niet opgelost. UPDATE 12/10 Heb Youfone gebeld. Er worden geen oplossingen voor de problemen aangedragen, medewerker Milad/Milan wil ook niet zeggen of er maatregelen zijn genomen voor de vele storingen (volgens Youfone zelf al 5 in 4 weken). Derhalve overeenkomst ontbonden wegens wanprestatie.

Ook een klacht indienen over Youfone Nederland?