Klacht Youfone Nederland: Youfone misbruikt bestaande klantgegevens voor eenzijdige contractwijzigingen

rpb

Ik heb een 1 maandelijks abonnement afgesloten. Het voordeel vond ik dat het maandelijks te wijzigen en op te zeggen is. Ik heb voor dat abonnement online mijn persoonsgegevens doorgestuurd.

Via de website of app is maandelijks de bundel te wijzigen. De optie voor verlenging bestaat dan voor 1 of 24 maanden. Wanneer je voor 1 maand wijzigt krijg je een standaard mail met daar in de gegevens. Bij Youfone zegt men dat ik voor 24 maanden heb gekozen terwijl ik dit niet, of in ieder geval niet bewust gedaan heb. Een medewerker gaf ook toe dat dat zo was, omdat ik een maand later weer een wijziging heb gedaan waardoor ik enig voordeel kwijt raakte.

De interactie met de site en de bevestigingsmails tussen 1 of 24 maanden zijn exact gelijk. Ik heb nooit expliciet toestemming gegeven en zij weigeren mij tegemoet te komen.

Ik ben van mening dat zij mijn reeds bekende persoonsgegevens misbruikt hebben door mij in een contract te manipuleren waar ik nooit mee akkoord ben gegaan. Zij zeggen dat ik niet binnen 14 dagen gereageerd heb, ofwel zwijgen is toestemmen.

Ik kan niets anders zeggen dan dat dit bewuste woekerpraktijken zijn.

Ik wil dat het bedrijf mijn persoonsgegevens gebruikt voor het abonnement waar ik expliciet voor getekend heb en niet meer dan dat. Het abonnement moet per direct stopgezet worden.

rpb
Niets

Ook een klacht indienen over Youfone Nederland?