Klacht Youfone Nederland: Youfone rekent kosten voor 00447786205094

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 323610
Gebruiker
Pieterp
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Sinds mijn vriendin is overgestapt op Youfone worden er kosten in rekening gebracht voor het versturen van SMS'jes naar het buitenlandse nummer 00447786205094.

Telkens kost dit 30 cent. Het is niet uit te zetten op een Iphone. Het is niet te blokkeren. Reden dat dit wordt gefactureerd is dat Youfone geen 'contract' of afspraken heeft met Apple (lees ik elders). Bij andere providers is dit dus niet. Ook niet bij Telfort (waar ze eerst bij zat)

De sms'jes worden gestuurd wanneer de Iphone opnieuw wordt opgestart of iets met facetime (wat ze nooit gebruikt). Het zijn er telkens meerdere per dag.

We worden op kosten gejaagd,vorige maand koste ons dit al € 9,90.

Via telefonisch contact geeft Youfone het advies om het nummer te blokkeren in de telefoon, deze oplossing helpt niet. (logisch, want dat helpt alleen tegen nummers die jou bellen, en niet op uitgaande oproepen of sms'jes)

Momenteel worden de smsjes nog steeds verstuurd. Oplossing van Youfone is er niet.

Het vervelende is dat wij bij het afsluiten van het abonnement hier niet van op de hoogte zijn gebracht. Dit ook nergens van te voren hebben kunnen lezen.
Het liefste willen we gelijk het abonnement annuleren maar dat zal ons helaas ook weer een hoop geld gaan kosten bij Youfone.

We zijn zeeer ontevreden!

De oplossing

Zorgen dat deze kosten niet meer gefactureerd worden. Of abonnement opzeggen zodat we kunnen overstappen naar een andere provider.

1 reactie

  1. Auteur
    Pieterp
    Datum
    Helaas nog steeds geen enkele oplossing gehad, ook niet via klachtenkompas, terwijl youfone hier wel actief is.

    Alsjeblieft mensen, sluit geen abonnement af bij youfone!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Pieterp
Datum
Uiteindelijke oplossing
niks, geen oplossing, youfone probeert me af te wimpelen door het probleem bij Apple neer te leggen wij willen weg bij youfone!
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Youfone Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen