Klacht Youfone Nederland: Youphone stuurt geen sms als je (data) bundel overschreden wordt

Wim

Volgens de wet moet de provider je waarschuwen als je (data) bundel voor 80 of 90% verbruikt is.
Zie onderstaande tekst van deze website http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telefonie/regels-voor-kosten-mobiele-telefoon

Heeft u na 1 januari 2013 een nieuw contract afgesloten of uw contract vernieuwd? Dan krijgt u altijd een waarschuwing als u het eind van uw databundel nadert. Bijvoorbeeld wanneer u 80% of 90% van uw bundel heeft verbruikt. Meestal stuurt de aanbieder hiervoor een sms. Bij echt oude contracten (ruim voor 1 januari 2013) krijgt u niet altijd een waarschuwings-sms.

Youphone doet dit niet en verwijst naar hun website waar per 24 uur de verbruikte kosten geregistreerd worden. En zegt dat ze helemaal geen sms of iets dergelijks hoeft te Sturen.

Mijn inziens houdt Youphone zich niet aan de wet en zowel ik (telefoonkosten) als mijn vriendin (databundel) zijn hier het slachtoffer van geworden.

Youphone gaat zich aan de wet houden en stuurt een waarschuwing wanneer 80 of 90% van de (data) bundel is verbruikt en ze vergoeden ons het meerverbruik omdat ze verzuimt hebben om ons voor de overschrijding te waarschuwen.

Youfone Nederland
    Geachte heer van Hoof,Het spijt ons te horen dat u hoge kosten heeft door verbruik buiten de bundel. Inderdaad kunt u in uw My Youfone account onder het kopje 'lopende kosten' uw verbruik bijhouden. Dit overzicht wordt iedere 24 uur ververst. Wij zijn niet verplicht om u een waarschuwing te sturen wanneer u een bepaalde hoeveelheid van uw bundel heeft verbruikt. Dit is enkel een leidraad.Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.Met vriendelijke groet,Team Youfone
    Wim
    Dat is wel heel makkelijk. Wie kijkt er nu elke dag op die website. En waarom wordt er iets afgesproken waar jullie je niet aan houden. Dit is een heel slechte zaak en ik ben dan ook voornemens een klacht in te dienen bij de Nat.Ombudsman en beide abonnementen op te zeggen. Het gaat niet om het geld, maar om klantvriendelijkheid en mensen hoge kosten te laten vermijden. Youphone laat nu eens zien dat je echt om mensen geeft en niet om de pegels. Gegevens zijn bekend dus sms is mogelijk.
    Youfone Nederland
    Geachte heer van Hoof,De mogelijkheid om het verbruik bij te houden wordt geboden. Het spijt ons te horen dat u hier niet tevreden mee bent. Op dit moment hebben wij helaas geen andere mogelijkheid om het verbruik bij te houden, of een sms te sturen wanneer 80% of 90% van de bundel is verbruikt. Onze excuses voor het ongemak.Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.Met vriendelijke groet,Team Youfone
    Wim
    Youphone is een bedrijf wat over de ruggen van klanten geld wil verdienen. Ze houden alles van je bij, maar ff waarschuwen als je een hoge rekening dreigt te krijgen zou zogenaamd niet kennen. Geloof er niks van. Mensen zolang ze hun leven wat dat betreft niet beteren. Blijf er weg. Ga naar een provider waar je iets meer betaald, maar die wel klantvriendelijk zijn en waar de tarieven bij overschrijding wel op een normaal niveau liggen. Klacht gaat ingediend worden bij betreffende instanties.

Wim

Ook een klacht indienen over Youfone Nederland?