Klacht Youfone Nederland: Zeer hoge rekening na internet buiten de bundel.

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 304103
Gebruiker
Huiskes2
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Hallo Youfone,
Mijn dochter heeft een factuur gekregen van 287 euro waarvan 274 euro buiten de bundel. 274 euro is alleen gericht op internet. Volgens de specificatie gaat het om pakketjes van continu 58.69mb. Dit op tijden wanneer ze is verbonden met wifi en daardoor geen gebruik maakt van mobiele data. Het valt op dat dit op het eind van de maand explosief is gestegen met name in de late avonduren wanneer zij op bed ligt en haar mobiel beneden ligt. Ook valt het op dat er acties van wel 360mb binnen 6 minuten wordt gebruikt. Mijn dochter is halverwege de maand al begonnen met het in de gaten houden van verbruik, en heeft dit ook zo min mogelijk gedaan omdat ze genoeg mb's wou overhouden voor gebruik op vakantie. Ze schrok dan ook erg toen ze een sms kreeg dat haar internet was afgesloten ivm hoog verbruik. Ze is nu ruim 2,5 jaar klant bij Youfone en nog nooit is ze buiten de bundel gekomen terwijl ze toen nog maar 2000mb had. Ik heb dit toen verhoogd naar 5000mb zodat dit ook nooit in de toekomst zou gebeuren.

Graag zie ik een reactie met een passende oplossing tegemoet.

Vriendelijk groet,
N. Huiskes

De oplossing

Dat de factuur niet in rekening wordt gebracht.

1 reactie

  1. Auteur
    Huiskes2
    Datum
    hallo Quinn

    Allereerst bedankt voor de snelle reactie.
    ik vind het fijn dat je meedenkt met ons probleem alleen vind ik de €25,- niet erg ons tegemoetkomen op een factuur van €287,00 die mijns inzien niet de schuld is van mijn dochter, en als je alle feiten en gegevens naast elkaar legt moet je constateren dat dit compleet niet klopt. dit is via mail lastig uit te leggen en het liefst was ik persoonlijk gekomen om dit aan te tonen!!!! Ik ga hier dan ook niet mee akkoord en eis dan ook nog steeds kwijtschelding van de kosten van het gebruik van internet buiten de bundel.

    hopende op een passende reactie van uw kant.

    mvg N. Huiskes

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Huiskes2
Datum
Uiteindelijke oplossing
25 euro compensatie op een factuur van 287,00
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Youfone Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen