Klacht Zakelijk energie collectief : Zakelijk Energie Collectief heeft onterecht niet mij maar mijn vrouw (zzp-er) gecontracteerd.

sad Niet opgelost
GroteVos#516

'Zakelijk Energie Collectief heeft mij telefonisch benaderd en mij voorgehouden dat het termijnbedrag omlaag kon. Ze hebben mij verkeerd voorgelicht door niet mijn (aan hen) aangeleverde gas- en stroomverbruik te gebruiken. Later zag ik in de offerte de verkeerde verbruikcijfers. Maar wie schetst mijn verbazing wanneer ik in de offerte zie dat mijn echtgenote (die zzp-er is en voor gehandicapten zorgt) als contractant wordt opgevoerd. Ik heb geenszins namens mijn vrouw gehandeld. Ik heb niets met haar zzp-werkzaamheden te maken.
Ze hadden mij erop moeten wijzen dat ik als consument binnen 14 dagen het contract mag beëindigen. En dat heb ik inmiddels gedaan, maar nog geen reactie van 'Zakelijk Energie Collectief'.
Ze hebben mij erin willen luizen door geen consumentencontract, maar een zakelijk contract aan te smeren. Maar nogmaals ik ben geen zzp-er en sta niet ingeschreven bij de KvK en ben niet werkzaam in de zorg!

'Zakelijk Energie Collectief' heeft vrijdag 14 december 2018 met mij (consument, geen ondernemer, ook niet ingeschreven bij KvK!) een energiecontract gesloten. Ze hadden mij daarom als consument-contractant moeten opvoeren (in de offerte/in het contract). Mijn vrouw (zzp-er) heeft met deze gang van zaken niets te maken. Zij staat hier geheel buiten en zij heeft geen enkele toestemming gegeven om haar te contracteren/om een energiecontract af te sluiten met 'Zakelijk Energie Collectief' en/of Eneco. Zij kan ergo geen contractant/wederpartij zijn van 'Zakelijk Energie Collectief' en/of Eneco. Mijn vrouw staat onterecht vermeld in de offerte!

Omdat ik niets te maken heb met de zzp-activiteiten van mijn vrouw (gehandicaptenzorg) en geen ondernemer ben (sta ook niet ingeschreven bij de KvK) heb ik als consument het energiecontract met 'Zakelijk Energie Collectief' en/of Eneco gesloten. Ik wil nu als consument het energiecontract per direct opzeggen; dus per direct einde energiecontract!

Zakelijk energie collectief
    We hebben zojuist contact gehad met uw vrouw en zullen u straks nogmaals opnieuw proberen te contacten.
    GroteVos#516
    Klacht is nog niet opgelost!

'Zakelijk Energie Collectief' heeft een annuleringsverzoek naar Eneco gestuurd. Wacht nu op schriftelijk bericht dat Eneco het energiecontract annuleert.
    Zakelijk energie collectief
    Beste mijnheer [naam verwijderd door moderator], We hebben elkaar gisteren gesproken en daarna heb ik u gemaild. Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben dan kun u mij ook direct een mailtje sturen. Uw vraag of opmerking bereikt ons dan sneller, het gaat u veel moeite schelen en levert u in ieder geval veel tijd op.

GroteVos#516
Inmiddels heb ik 'Zakelijk Energie Collectief' (2 keer) per email laten weten dat ik wacht op de schriftelijke bevestiging van de annulering van het energiecontract! Volgens 'Zakelijk Energie Collectief' is het annuleringsverzoek (gisteren) doorgestuurd naar Eneco. Ik wacht nu nog steeds op de inwilliging daarvan door Eneco. Waarom annuleert 'Zakelijk Energie Collectief' niet zelf het energiecontract? Hoe het Collectief dat verder met Eneco oplost, is dan verder hun zaak. Het geschil is dus nog steeds niet opgelost! Hopelijk komt daar snel verandering in.

Ook een klacht indienen over Zakelijk energie collectief ?