Opgelost door Zalando.nl: 1 geretourneerd artikel vermist uit pakket! Geen Geld terug!

S_Alty

Ik heb op 11-11-2015 een mail ontvangen van Zalando dat mijn verzonden retour op 07-11-2015 met onderstaande artikelen was aangekomen. Hierbij was alleen aangegeven dat maar 3 van de 4 artikelen die ik heb geretourneerd waren aangekomen. Het duurste artikel (Nike FLEX schoen) was dus blijkbaar verdwenen uit mijn verzonden doos. Ik heb vooraf betaald voor mijn bestelling en krijg dus niet het volledige bedrag van mijn retour terug! Ik heb Zalando direct gemaild over de missende schoen maar geen reactie gekregen.

Nu verder gekeken: Bij mijn bestellingen staan idd alleen 3/4 artikelen verwerkt als retour. Bij mijn retouren op zalando.nl staan alle artikelen die ik had opgegeven voor retour (inclusief de missende nike FLEX schoen). Hierbij staat dat de retourzending nog niet is ontvangen? Ook bij mijn Track & Trace code zie ik dat de bestelling nog niet eens is aangeboden. Er kan dus heel wat fout zijn gegaan tijdens het ontvangst van mijn retourzending, die nu niet klopt.

Er gaat duidelijk iets heel fout bij zalando en dat kan gebeuren, maar ik hoop dat er dan ook actief gezocht wordt naar de bron van het probleem en een oplossing. Ik ben namelijk erg geschrokken van het feit dat ik een retourmail krijg waaruit blijkt dat iemand misschien gewoon een schoen heeft gestolen uit mijn pakket. En dat ik er vervolgens achter kom dat het op 2 plaatsen lijkt alsof het pakket zelfs helemaal nog niet is aangekomen. Ik hoop natuurlijk dat dit allemaal niet het geval is en dat er ergens gewoon een foutje is gemaakt. Maar op dit moment heb ik geen fijn gevoel meer bij het bestellen bij zalando en dit hoop ik terug te krijgen als dit is afgehandeld.

Ik wil weten wat er is gebeurd met de verwerking van mijn retour en Ik wil het bedrag dat ik vooraf heb betaald (42,48 euro) voor het product terug ontvangen.

Zalando.nl
    Beste klant,
    Vervelend dat uw retourzending niet juist is verwerkt en dat u zo lang op een antwoord heeft moeten wachten, mijn excuses hiervoor. Ik heb de retourzending voor u bekeken en zie dat de Nike Flex schoen inderdaad niet juist is verwerkt door ons. Soms wordt er een artikel bij het verwerken van de retourzending over het hoofd gezien of komt het niet goed door in ons systeem. Ik heb het missende aankoopbedrag van de schoenen zojuist voor u teruggeboekt naar uw betaalrekening. Het bedrag staat binnen vijf werkdagen op uw rekening.
    Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd.
    Met vriendelijke groeten,
    Zalando
    S_Alty
    Het is inderdaad vervelend dat de retouren soms niet goed worden verwerkt! Als klant begrijp je niet goed wat er is gebeurd en kan het wel vervelend zijn om lang op antwoord te wachten. Ik ben echter wel blij dat het een foutje was en dat Zalando dit heeft nagetrokken en dat het bedrag bij ontvangst van mijn klacht gelijk wordt teruggeboekt!

Tip aan anderen die merken dat er iets mist bij de retouren: Niet gelijk in paniek raken, ook bij Zalando kan er iets fout gaan.

S_Alty

Ook een klacht indienen over Zalando.nl?