Klacht Zalando.nl: Artikel niet voor dezelfde prijs kunnen ruilen

Klachtnummer
# 28399
Gebruiker
lvi
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Enkele weken geleden geleden heb ik een paar North Face El RIO (maat 42) sandalen gekocht. Ik heb dit artikel in de Sale voor 39,95 gekocht. Toen ik de sandalen binnen kreeg twijfelde ik over de maat, ik had wellicht toch 43 moeten hebben. Echter, maat 43 was helaas niet meer op voorraad. Vandaag zag ik dat maat 43 weer op voorraad was, alleen is het artikel niet meer voor 39,95 te verkrijgen, de sale is voorbij en het artikel is nu weer 54,95. Na een gesprek met één van de medewerkers was de conclusie dat het artikel niet geruild kon worden, ik kon alleen maat 42 terug sturen en maat 43 (15 euro duurder) opnieuw bestellen. De reden hiervan is:
"De uitverkoop is enkel geldig op producten die tijdens de uitverkoop worden verkocht, en niet voor producten die daarvoor of daarna zijn aangeschaft. Wij kunnen u daarom helaas niet tegemoetkomen in de prijs."

De oplossing

Tegemoetkomen in de prijs bij een bestelling van maat 43. En als deze bevalt stuur ik maat 42 weer terug.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Zalando.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

3 reacties

  1. Auteur
    Zalando.nl
    Datum
    Geachte Meneer/mevrouwWij vinden het vervelend om te vernemen dat de sandalen niet passen. Wij proberen onze klanten zoveel mogelijk tegemoet te komen. Echter zijn we hierbij aan grenzen gebonden. Wij kunnen u hierdoor helaas niet tegemoetkomen in het prijsverschil dat is ontstaan na uw retournering. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en vertrouwen erop de klacht hiermee te hebben afgehandeld.Met vriendelijke groet,
    Joris de Waard
    Zalando Customer Care
  2. Auteur
    lvi
    Datum
    Beste Joris,Vriendelijk bedankt voor uw reactie. Jammer dat het bij mij niet opgelost kan worden. Ik zie in een andere klacht dat het wel netjes is opgelost door Zalando. https://www.klachtenkompas.nl/zalandonl/zalando-kent-geen-ruilingKunt u verklaren waarom het bij mij niet kan worden opgelost?Met vriendelijke groet,
  3. Auteur
    Zalando.nl
    Datum
    Geachte Meneer/mevrouwWij begrijpen dat u het vervelend vindt dat wij u niet tegemoet kunnen komen, echter behandelen wij elke klacht afzonderlijk. Wij kunnen geen uitspraken doen omtrent klachten van andere klanten in relatie tot uw klacht.Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en vertrouwen erop de klacht hiermee te hebben afgehandeld.Met vriendelijke groet,
    Joris de Waard
    Zalando Customer Care

Ook een klacht indienen over Zalando.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen