Klacht Zalando.nl: beschuldiging van retourzending niet-Zalando artikelen

G.J. Scholtens

Op 15 april j.l. heeft mijn 15-jarige dochter online een bestelling geplaatst bij Zalando. Helaas waren geen van de 3 bestelde items naar haar zin en heb ik op 18 april j.l. de volledige bestelling retourgemeld via haar account en het pakketje in de originele verpakking aangeboden bij PostNL (barcode 3SEAGK014487349). Via track & trace blijkt dat het pakketje op donderdag 19 april j.l. om 21:30 uur is bezorgd bij Zalando Retouren. Enige tijd geleden ontving mijn dochter echter via de mail een betalingsherinnering, aangezien het retour niet door Zalando zou zijn ontvangen. Ik heb daarom op 24 mei j.l. telefonisch contact opgenomen met Zalando om d.m.v. mijn barcode van PostNL te kunnen bewijzen dat het pakketje wel degelijk retour was gezonden én bezorgd. Degene die mij te woord stond, vertelde mij echter dat er wel een pakje bij hun was binnengekomen, maar dat daar 2 Hema onderbroeken inzaten. Ik stond perplex! Ik heb 3 artikelen van Zalando (met retourformulier bijgesloten) geretourneerd en ik krijg dit te horen. Ik heb die middag wel 10 verschillende mensen bij (de Klantenservice van) Zalando gesproken, maar niemand kon er iets aan doen.... Ik was gefrustreerd en boos. Op mijn vraag of ik dan iemand kon spreken die hier wél iets aan kon doen of mij kon vertellen hoe zoiets mogelijk was, werd steeds ontkennend geantwoord. Mij werd verteld dat het pakje met het ondergoed 'retour' zou worden gestuurd naar mij. Ik heb gezegd dat deze spullen niet van mij zijn en ik ze niet hoef. Tot op heden zijn ze nog niet 'geretourneerd' naar mij.
Gisteren ontving mijn dochter wederom een betalingsherinnering via de mail, dus ik heb vanmiddag weer telefonisch contact gehad met de 'Klantenservice' van Zalando. Weer hetzelfde liedje helaas: niemand kon iets doen....
De door mij geretourneerde zending had een gewicht van bijna een halve kilo en de afmetingen 9,5 x 26,5 x 28 cm. Er zal toch wel íemand bij Zalando zijn die begrijpt dat dit niet 2 onderbroeken en een plastic tas kunnen zijn geweest..... Misschien moeten ze het pakje met de Hema onderbroeken tóch maar even wegen of alsnog naar mij retourneren, zodat ik meer bewijs heb?!

Creditering van bestelnummer 10203049940282, alsmede een excuus. Ter compensatie van de boosheid, frustratie en alle moeite en ellende die ik hiervan heb gehad, zou een tegoedbon een redelijke oplossing zijn.

Geachte mevrouw Scholtens,

Op 24 mei hebben wij foto's gestuurd naar het e-mailadres waaronder het account is aangemaakt. In die foto's kunt u zien wat wij als retour ontvangen hebben.

Ik zal de foto's nogmaals sturen in een privébericht en zie dan graag uw reactie hierop.

G.J. Scholtens
    Ik heb werkelijk geen idee waarom u mij nogmaals de foto's stuurt. Deze heb ik inderdaad ontvangen via het emailadres van mijn dochter en ik heb u niet gevraagd deze nogmaals toe te zenden. Wilt u alstublieft LEZEN wat het probleem c.q. mijn klacht is? Nogmaals, ik heb op 18 april j.l. de 3 artikelen van de bestelling bij Zalando geretourneerd en verzeker u dat de artikelen op de door u gemailde foto's NIET van mij afkomstig zijn. Ik heb een track & trace code, met daarop het gewicht en de afmetingen van het pakketje en ik heb een bewijs van bezorging van mijn pakketje bij Zalando retouren. Wát wilt u nog meer??!!
    Geachte mevrouw Scholtens,

De track en trace van de retourzending is ons bekend, dus dat nogmaals toesturen is niet nodig.

Ik heb een e-mail gestuurd aan het account waarmee de bestelling geplaatst is, graag de e-mail lezen en het document invullen en terugsturen. Aan de hand daarvan kan ik u tegemoet komen.

G.J. Scholtens
    Ik maak uit uw reactie op dat u wederom mijn reactie van gisteren niet goed heeft gelezen, aangezien ik nergens heb vermeld dat ik de track en trace code nogmaals zou toesturen.
    De rechtsverklaring die u mijn dochter via haar email heeft toegestuurd, hebben wij inmiddels ingevuld, ondertekend en naar u geretourneerd. Ik hoop dat hiermee deze hele ellende is opgelost en afgehandeld, maar blijf erg boos en verontwaardigd over deze hele gang van zaken en hoop dat jullie stappen ondernemen richting jullie mensen bij Zalando Retouren, want dit mag niet onbestraft blijven! Jullie kunnen vast en zeker nog wel achterhalen wie die foto's gemaakt/gemaild heeft. Ik weet in ieder geval zeker dat ik en mijn kinderen nooit meer een bestelling bij Zalando zullen plaatsen.

Ook een klacht indienen over Zalando.nl?