Klacht Zalando.nl: Defecte jas Khujo Zalando

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 297175
Gebruiker
DaveLins
Datum
9 reacties

Details

De klacht

Beste dames en heren,

Op 15 december 2017 heb kienen Khujo winterjas besteld ter waarde van €230,-

Begin maart merkte mijn vrouw op dat er niet 1, maar 2 identieke scheuren zaten vlakbij de jaszakken aan de zijkant. Ik heb dit telefonisch gemeld bij Zalando waarbij ik het advies kreeg dit per mail te beschrijven. Vervolgens werd er flink op en neer gemaild, helaas zonder acceptabele oplossing. Samengevat:

Zalando heeft contact opgenomen met hun partner. Deze wijt de genoemde scheuren aan 'normaal slijtage en normaal gebruik', aangezien het volgens hun geen productiefout is. Over de kwaliteit van de jas wordt geen woord gerept. Zalando zelf neemt geen enkele verantwoording om een goede klant inzake een terechte klacht schadeloos te stellen en verlegt elke vraag weer richting de eerder gegeven reactie van hun partner. Zalando geeft aan niet meer op mijn klacht te gaan reageren omdat ze geen ander antwoord kunnen en willen geven.

De oplossing

Jas retour + geld retour

Bijlagen

9 reacties

  1. Auteur
    DaveLins
    Datum
  2. Auteur
    DaveLins
    Datum
  3. Auteur
    DaveLins
    Datum
    Bijgevoegd enkele foto's. Helaas paste dit niet in 1 bericht, vandaar de spreiding. De scheuren zijn kaarsrecht en naast de jaszakken. Wanneer ik ergens achter zou zijn blijven hangen zou het logisch zijn dat je 1 scheur hebt, die bovendien niet zo 'mooi' recht zou zijn als deze. Tot zover de dooddoener 'normaal gebruik en slijtage'.
  4. Auteur
    DaveLins
    Datum
    Ik merk aan mezelf dat ik woest ben. Het gaat mij nog niet eens om het geld, maar meer om het principe en de achteloosheid waarmee een 'klantje' wordt weggezet.

    Ik heb zelf een eigen bedrijf, dat vele malen kleiner is dan Zalando. Maar als ik op deze wijze met mijn klanten zou omgaan, dan was ik allang failliet geweest. Maar blijkbaar is dat het voordeel van een multinational......
  5. Auteur
    DaveLins
    Datum
    UPDATE: REACTIE ZALANDO

    Goedendag Dave,

    Bedankt voor je bericht aan Zalando!

    Je geeft aan dat je Khujo winter jas gescheurd is aan de zijkanten. Tevens geef je aan dat je van mening bent dat dit gezien de prijs en leeftijd van de jas nog niet had nog niet had mogen ontstaan. Verder geef je aan dat je een oplossing wilt binnen 20 werkdagen om het probleem op te lossen.

    Ik zie in het systeem dat je al meerdere malen contact met ons hebt opgenomen over deze klacht. Helaas is uit de bekijken van de foto`sm die je eerder hebt gestuurd door onze partner Khujo geconcludeerd dat deze vorm van schade doet zich voor bij normaal gebruik of slijtage en er geen sprake is van een productiefout. Daarom kunnen we geen vergoeding voor de jas aanbieden en kan deze ook niet geretourneerd worden. Ik begrijp je teleurstelling, maar vraag hier begrip voor.

    We hebben je dit antwoord al meerder malen gegeven en daarom zullen wij dan ook niet meer ingaan op de mails die over dit onderwerp worden gestuurd.

    Als je nog verdere vragen hebt, aarzel dan niet en neem contact met ons op.

    Ik wens je een fijne dag.

    Met vriendelijke groeten,

    Harry Vossen
  6. Auteur
    Zalando.nl
    Datum
    Geachte heer Linssen,

    Ik kan u hier enkel hetzelfde antwoord geven dat ik u ook gegeven heb via de Thuiswinkel Organisatie:

    De zak van de jas is uitgescheurd en u bent het her niet mee eens dat deze klacht werd afgewezen.

    Wat de garantie voor kleding en schoenen aangaat kan ik u het volgende mededelen: Bij garantie gaat het volgens de wetgever om een mankement dat al ten tijde van de aankoop aanwezig was. Wat hier niet onder valt is normale gebruiksslijtage, invloeden van buitenaf en schade veroorzaakt door niet normaal gebruik.

    In uw geval kunnen wij enkel concluderen dat de schade veroorzaakt werd doordat u ergens achter bent blijven haken of dat er een scherp voorwerp in het spel was. Helaas valt deze schade daarom niet onder de garantie aangezien het om schade door invloeden van buitenaf gaat. Ik vraag om uw begrip hiervoor.

    Een prettige dag verder!

  7. Auteur
    DaveLins
    Datum
    Dus als ik het even samenvat:
    de jas heeft twee kaarsrechte scheuren bij beide jaszakken en jullie conclusie is dus dat ik tegelijkertijd ‘ergens’ aan ben blijven haken en er twee scheuren tegelijkertijd onststonden en dat dit dus het ‘normale gebruik en normale slijtage’ is waar jullie het in de eerdere mailwisselingen over spreken?!?! Kom op zeg, denk je nu werkelijk dat ik zoveel moeite zou ondernemen wanneer dat onwaarschijnlijk belachelijke scenario zou hebben plaatsgevonden???

    Feit is dat ik een mooie jas heb gekocht bij Zalando(!!!) die van inferieure kwaliteit is. Dat jullie je vervolgens achter een leverancier verschuilen (nogmaals: ik heb de jas bij jullie gekocht!!!) en nu met een belachelijk onnozel scenario op de proppen komen slaat werkelijk alles.

    Ik heb al eerder aangegeven dat wanneer kosteloos herstel of vervanging binnen 20 werkdagen na versturing van mijn brief niet mogelijk, dan Zalando in gebreke is, conform de regels en voorschriften van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), en ik het recht heb om de koopovereenkomst te ontbinden. Ik geef u het product dan terug. En ik verwacht mijn aankoopbedrag dan zo spoedig mogelijk terug te ontvangen.

    Dus, zoals jullie elke mail hebben afgesloten met ‘ik reken op uw begrip hiervoor’: op mijn begrip kan Zalando niet meer regelen. De jas is ingepakt en zal over 15 werkdagen naar Zalando retour worden gestuurd. Ik reken op jullie begrip hiervoor!

  8. Auteur
    DaveLins
    Datum
    En toen was het stil....
  9. Auteur
    Zalando.nl
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Helaas wordt uw klacht via deze weg niet in behandeling genomen. Uw retourzending wordt niet geaccepteerd wanneer u het artikel retourneert.

    Een prettige dag verder!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
DaveLins
Datum
Uiteindelijke oplossing Geen! Blijkbaar is het normaal dat een jas na 3 maanden aan 2 kanten kaarsrecht inscheurt en dat dan het antwoord van Zalando is ‘je zult wel zelf ergens achter zijn blijven haken’. Ongelooflijk... Maar ik ben hier nog niet klaar mee!
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry